Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorชุติระ ระบอบ-
dc.contributor.advisorChutira Rabob-
dc.contributor.authorเกษราภรณ์ งามสุวรรณฉาย-
dc.contributor.authorKetsaraphon Ngamsuwannachay-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration-
dc.date.accessioned2022-04-24T08:27:15Z-
dc.date.available2022-04-24T08:27:15Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/142-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2564.th
dc.description.abstractวัตถุประสงค์ของการวิจัย 1. ศึกษาระดับทักษะการสื่อสารของพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน 2. ศึกษาระดับปัญหาทักษะการสื่อสารของพนักงาน 3. วิเคราะห์เปรียบเทียบความแตกต่างปัจจัยส่วนบุคคลมีผลต่อการเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน และ 4. ศึกษาแนวทางในการพัฒนาทักษะการสื่อสารของพนักงาน กลุ่มตัวอย่าง คือพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนในกรุงเทพมหานคร จำนวน 152 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ ได้แก่ t-test และ One-Way ANOVA จากผลการวิจัย พบว่าระดับทักษะการสื่อสารของพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก และการเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานอยู่ในระดับมากที่สุด ปัญหาทักษะการสื่อสารของพนักงานอยู่ในระดับมาก เพศต่างกันมีผลต่อการเพิ่มประสิทธิภาพการปฏิบัติงานที่แตกต่างกัน และอายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา ประสบการณ์การทำงาน ตำแหน่งงาน หน่วยงานที่ติดต่อสื่อสารงานต่างกันมีผลต่อการเพิ่มประสิทธิภาพการปฏิบัติงานไม่แตกต่างกัน และแนวทางการพัฒนาทักษะการสื่อสารอยู่ในระดับมากth
dc.description.abstractResearch Objectives 1. Study communication skills level of cross-border employees logistics service provider to increase operational efficiency. 2. Study problems level with communication skills of cross-border employees. 3. Analyze and compare the differences of personal factors to increase operational efficiency. 4. Study ways to develop communication skills of employees. Samples used in the research is cross-border employees logistics service provider in Bangkok 152 people using questionnaires as a tool for data collection. The statistics used for data analysis were t-test and One-Way ANOVA From the research results, The communication skills level of cross-border employees logistics service provider. Overall is at a high level and Increase operational efficiency is at the highest level. Problems level with communication skills of employees is at a high level. Different genders had different to increase operational efficiency, and age, status, education level, work experience, position and organization communicating different jobs had no different to increase operational efficiency. Guidelines for developing communication skills was at a high level.th
dc.language.isothth
dc.publisherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติth
dc.subjectการบริหารงานโลจิสติกส์th
dc.subjectการขนส่งสินค้าth
dc.subjectการสื่อสารth
dc.subjectการสื่อสารทางธุรกิจth
dc.subjectBusiness logisticsth
dc.subjectTransportation -- Thailandth
dc.subjectCommercial products -- Transportationth
dc.subjectBusiness communicationth
dc.titleการพัฒนาทักษะการสื่อสารของพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานth
dc.title.alternativeCommunication Skills Development of Cross Border Employees Logistics Service Provider to Increase Operational Efficiencyth
dc.typeThesisth
dc.degree.nameการจัดการมหาบัณฑิตth
dc.degree.levelปริญญาโทth
dc.degree.disciplineการจัดการอุตสาหกรรมth
Appears in Collections:Business Administration - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ketsaraphon-Ngamsuwannachay.pdf
  Restricted Access
7.37 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.