Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/151
Title: คุณภาพการให้บริการที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการเรือขนส่งผู้โดยสารคลองแสนแสบ
Other Titles: The Relationship between Service Quality and the Decision to Select Water Passenger Transportation in Klong Saen Saep Canel
Authors: ชุติระ ระบอบ
Chutira Rabob
วรพรรณ นิติการ
Voraparn Nitikarn
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Keywords: คลองแสนแสบ
Saen Saeb Canal
ความพอใจ
Satisfaction
เรือโดยสาร -- ไทย -- กรุงเทพฯ
Passenger ships -- Thailand -- Bangkok
การขนส่งทางน้ำ
คมนาคมทางน้ำ -- ไทย -- กรุงเทพฯ
Issue Date: 2021
Publisher: มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. ศึกษาคุณภาพการให้บริการขนส่งผู้โดยสารทางเรือคลองแสนแสบ 2. เปรียบเทียบระดับความพึงพอใจของผู้ใช้บริการขนส่ง 3. วิเคราะห์ความสัมพันธ์คุณภาพการให้บริการกับการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งผู้โดยสารทางเรือ ประชากร ได้แก่ ผู้ที่ใช้บริการขนส่งโดยสารท่าเรือคลองแสนแสบ ผู้ศึกษาวิจัยรวบรวมแบบสอบถามที่สมบูรณ์จากกลุ่มตัวอย่างได้จำนวน 371 คน วิเคราะห์ข้อมูลจากแบบสอบถาม โดยใช้สถิติ t-test, One-way ANOVA และความสัมพันธ์โดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สมสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 เพื่อทดสอบความสัมพันธ์ของตัวแปรที่ต้องการศึกษาผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21-30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นพนักงานหรือลูกจ้างบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน 10,001-20,000 บาท ซึ่งมีความพึงพอใจต่อคุณภาพการบริการขนส่งผู้โดยสารเรือคลองแสนแสบโดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพกับการให้บริการและการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งผู้โดยสารทางเรือคลองแสนแสบ พบว่าส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการทั้ง 6 ด้าน ได้แก่ ด้านความสามารถในการเดินทาง ระยะเวลา ความเร็ว ความสะดวกสบาย ความปลอดภัยและด้านอัตราค่าบริการ
The objectives of this research study : 1. to study the quality of passenger transport service by the Saen Saeb canal. 2. to compare the level of satisfaction of users. 3. Analyze the relationship of service quality and the decision to choose the passenger boat service. The population is a person who uses the transport services of the canal Saen Saeb pier the researcher collected a complete questionnaire from 371 people and analyze data by t-test, one-way Anova and the relationship was analyzed by pearson's correlation coefficient at the statistical significance level of 0.05 to test the relationship of the variables to be studied.The results of the study showed that most of the samples were female age between 21-30 years and graduated with a bachelor's degree, are employees or private companies have monthly income 10,001-20,000 baht, which was satisfied with the overall quality of passenger transport of the Saen Saeb canal boat at a high level. The relationship between relationship quality, service quality and the decision to use the Saen Saeb canal passenger transport found that it influenced in all 6 areas the ability to travel, time, speed, comfort, safety and service rates
Description: วิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2564.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/151
Appears in Collections:Business Administration - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VORAPARN-NITIKARN.pdf
  Restricted Access
7.17 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.