Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1559
Title: | การรับรู้ในเอกลักษณ์ปลาสลิดบางบ่อและปัจจัยสำคัญในการตัดสินใจซื้อ ปลาสลิดบางบ่อในมุมมองของผู้บริโภค |
Other Titles: | Customers’ Perception in Snakeskin Guarami and Key Factors in Buying Decision |
Authors: | พิมสิริ ภู่ตระกูล นิรมล เจริญสวรรค์ เมธี รัชตะวิศาล สุพิศพรรณ วัจนเทพินทร์ สุเมษ เลิศจริยพร Pimsiri Pootrakul Niramon Japoensawan Methee Ratchatavisarn Supisphun Watjanatephin Sumet Lurdjariyaporn Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration |
Keywords: | การรับรู้ ปลาสลิด – ไทย – สมุทรปราการ การตัดสินใจ Perception Decision-making Trichogaster pectoralis Snakeskin Gourami |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | วารสาร ธุรกิจปริทัศน์ 10,1 (มกราคม-มิถุนายน 2561) : 155-170 |
Abstract: | วัตถุประสงค์ของงานวิจัยนี้1. เพื่อศึกษาการรับรู้ ความเข้าใจในเอกลักษณ์ของปลาสลิดบางบ่อในมุมมองของผู้บริโภคและ 2. เพื่อศึกษาปัจจัยสําคัญในการตัดสินใจซื้อปลาสลิดบางบ่อ กลุ่มตัวอย่างในการศึกษาคือผู้บริโภคปลาสลิดในเขตกรุงเทพและจังหวัดที่ใกล้เคียง กลุ่มตัวอย่างจํานวน 400 คน สุ่มตัวอย่างแบบไม่ได้ใช้ความน่าจะเป็นด้วยวิธีการสุ่มแบบใช้วิจารณญาณ (Judgment Sampling) ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ครั้งนี้ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน One Sample T- Test และ Factor Analysis ผลการศึกษาพบว่า ผู้บริโภคมีการรับรู้ ความรู้ ความเข้าใจในเอกลักษณ์ของปลาสลิดบางบ่อในระดับดี ที่ค่าเฉลี่ย 3.75 และปัจจัยสําคัญในการตัดสินใจซื้อปลาสลิดบางบ่อประกอบไปด้วย 4 องค์ประกอบ กล่าวคือ องค์ประกอบด้านการสื่อสารแบบบูรณาการและการพัฒนาผลิตภัณฑ์ องค์ประกอบด้านการรับรู้ ความเข้าใจในเอกลักษณ์ของปลาสลิดบางบ่อ องค์ประกอบด้านความสะอาดและองค์ประกอบด้านราคาโดยทั้ง 4 องค์ประกอบนี้สามารถอธิบายความผันแปรทั้งหมด (Total Variance) ได้ร้อยละ 43.57 The objectives of the research are (1) to study Bang Bo Snakeskin Guarami fish’s identities of consumers’ perception (2) to study the key factors of consumer buying decision. Judgment sampling is used to obtain 400 consumers who have had Snakeskin Guarami fish from Bang Bo and from other provinces. Data was collected by self-administered questionnaire in Bangkok and its vicinity. In analyzing data section, descriptive statistic, one Sample T-Test and Factor Analysis were used. The result of the study finds that consumers have good knowledge and understanding about Snakeskin Guarami fish from Bang Bo along with good perception. The four key factors of consumer buying decision are the integrated communications and product development factor, perception and understanding factor, cleaning factor, and price factor, respectively. All the four factors can explain 43.572 percentage of total variance. |
Description: | สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so01.tci-thaijo.org/index.php/bahcuojs/article/view/145060/107202 |
URI: | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1559 |
Appears in Collections: | Business Administration - Artical Journals |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Customers-Perception-in-Snakeskin-Guarami.pdf | 83.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.