Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1814
Title: ปัจจัยความสำเร็จที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ในโซ่อุปทานของอุตสาหกรรมเครื่องใช้ไฟฟ้า
Other Titles: Influencing Factor on the Success of New Product Development in Supply Chain of Home Appliances Industry
Authors: สิทธิโชค สินรัตน์
นันทวรรณ บุญรักษา
รพี อุดมทรัพย์
Sittichok Sinrat
Nantawan Boonraksa
Rapee Udomsub
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Keywords: ผลิตภัณฑ์ใหม่
New products
การจัดการผลิตภัณฑ์
Product management
เครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้าน
Home appliances
Issue Date: 2022
Citation: วารสารธุรกิจปริทัศน์ 14,1 (มกราคม-มิถุนายน 2565) : 477-493
Abstract: การศึกษางานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยความสำเร็จที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ใน โซ่อุปทานของอุตสาหกรรมเครื่องใช้ไฟฟ้า และเสนอแนวทางการพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ในโซ่อุปทานของเครื่องใช้ไฟฟ้า ผู้วิจัยได้ดำเนินการวิจัยเชิงปริมาณ โดยวิธีการเก็บรวบรวมข้อมูลแบบสอบถาม จากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 325 ราย การวิเคราะห์ข้อมูลใช้โปรแกรมทางสถิติเพื่อวิเคราะห์สถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐาน และการประเมินปัจจัยความสำเร็จที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ ผลการวิจัยพบว่า การวิเคราะห์ปัจจัยจากองค์ประกอบ 4 ด้านมีตัวแปร 19 ตัวนำมาจัดกลุ่มตัวแปรใหม่โดยรวมตัวแปรที่มีความสัมพันธ์กันไว้เป็นกลุ่มเดียวกันและมีการนำตัวแปรมาหมุนด้วยวิธี Varimax จึงสามารถสรุปได้ว่าปัจจัยทั้ง 4 ด้านได้แก่ การพัฒนานวัตกรรม การพาณิชย์เชิงเทคโนโลยี การปรับปรุงผลิตภัณฑ์ และการพัฒนาบุคลากรด้านวิจัยและพัฒนา มีอิทธิพลต่อความสำเร็จของการพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ขององค์กร ด้วยวิธี Varimaxแนวทางการพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ในโซ่อุปทานของเครื่องใช้ไฟฟ้าความสำเร็จที่สำคัญคือ การมีทีมข้ามสายงาน ได้รับการสนับสนุนจากผู้บริหารระดับสูง และมีโครงสร้างองค์กรที่สามารถช่วยสนับสนุนเชื่อมโยงปัจจัยความสำเร็จที่สำคัญกับส่วนประกอบการพัฒนาผลิตภัณฑ์ด้าน ประสิทธิภาพ ความเร็ว และต้นทุน
This research study is to study the success factors influencing the development of new products in the electrical appliance industry supply chain and to propose guidelines for the development of new products in the electrical appliance supply chain. Quantitative research was conducted by collecting questionnaires from a sample of 325 persons. Data analysis uses statistical programs to analyze statistics related to percentage, mean, standard deviation and the evaluation of success factors that influence product development. The findings showed that in a four-component factor analysis, 19 variables were grouped by combing the correlated variables into a single group and the variables were rotated using the Varimax method. In conclusion, the four factors are the development of innovation, technological commerce, product improvement and development of research and development personnel influence the success of new product development of the enterprise. With the Varimax method, a new product development approach in the electrical appliance supply chain is a key achievement, cross team received, support from senior management and there is an organizational structure that can help support the linking of key success factors to product development components of efficiency, speed and cost.
Description: สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so01.tci-thaijo.org/index.php/bahcuojs/article/view/253294/170792
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1814
Appears in Collections:Business Administration - Artical Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Home-appliances.pdf88.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.