Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorนันทวรรณ บุญรักษา-
dc.contributor.authorรพี อุดมทรัพย์-
dc.contributor.authorศิริวุฒิ รุ่งเรือง-
dc.contributor.authorNantawan Boonraksa-
dc.contributor.authorRapee Udomsub-
dc.contributor.authorSiriwut Rungruang-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration.en
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.date.accessioned2024-07-11T14:38:00Z-
dc.date.available2024-07-11T14:38:00Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2459-
dc.descriptionProceedings of the 7th National and International Conference on "Research to Serve Society", 12 July 2019 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 821.833.en
dc.description.abstractกระทรวงอุตสาหกรรมยานยนต์มีนโยบายพัฒนาผลิตภัณฑ์ หรือกำหนดเกณฑ์มาตรฐานของชิ้นส่วนต่าง ๆ ที่นำมาประกอบการผลิตเป็นรถผลิตภัณฑ์ ซึ่งส่งผลให้องค์กรต้องมีการค้นหาเกณฑ์ หรือวิธีการคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนที่ตรงกับความต้องการขององค์กรมากที่สุด ซึ่งบทความนี้ยกตัวอย่างอุตสาหกรรมยานยนต์แห่งหนึ่งในสมุทรปราการ โดยคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์ คือ ผลิตสายไฟชนิดเดียวกันจำนวน 3 ราย โดยนำหลักเกณฑ์ที่นิยมใช้กันทั่วไปของอุตสาหกรรมยานยนต์มาใช้คัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์ ใช้วิธีการสัมภาษณ์จากผู้เชี่ยวชาญทางด้านการจัดซื้อเพื่อต้องการหลักเกณฑ์หรือข้อมูลที่ได้มีความน่าเชื่อถือ แม่นยำ มีความถูกต้องที่สุด และเป็นแนวทางในการคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์ จึงนำเทคนิคกระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์ (Analysis Hierarchy Process) มาช่วยในการตัดสินใจแบบหลายหลักเกณฑ์ และยังช่วยจัดลำดับการคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนแต่ละรายได้อย่างมีประสิทธิภาพ ซึ่งผลการวิเคราะห์พบว่า ผู้เชี่ยวชาญให้ความสำคัญกับหลักเกณฑ์ด้านคุณภาพ รองลงมา ด้านราคา การขนส่ง และการบริการตามลำดับen
dc.description.abstractThe Ministry of industrial policy of the automotive or product development benchmark of various components that bring materials into products which, as a result, organizations must have a search criteria or methods selected parts manufacturer that meets the needs of most organizations, dedicated to the article.This example, the automotive industry, located in Samut prakan. By selected manufacturers of automotive components manufacturing power cables of the same type is number 3 the list by putting the most frequently used criteria of selection used automobile industry automotive parts manufacturers. Use how to interview experts and procurement to the criteria or that information is reliable. The most accurate precision and guide the selection of automotive parts manufacturers, thereby bringing the technique tactic analysis (Analysis Hierarchy Process), in multiple-criteria decision making and help prioritize selected individual parts manufacturer that analysis found that gives priority to experts quality guidelines followed by the transportation and services, respectively.en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectอุตสาหกรรมชิ้นส่วนรถยนต์en
dc.subjectAutomobile supplies industryen
dc.subjectกระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์en
dc.subjectAnalytical hierarchy processen
dc.titleการประยุกต์ใช้กระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์ในการตัดสินใจคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์en
dc.title.alternativeThe Application of Analytic Hierarchy Process in Decision Making Process Manufacturers of Automotive Partsen
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Application-of-Analytic-Hierarchy-Process.pdf3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.