Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2589
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ชุติระ ระบอบ | - |
dc.contributor.advisor | Chutira Rabob | - |
dc.contributor.author | ชาโน สุวรรณรูป | - |
dc.contributor.author | Chano Suvarnarupa | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-13T14:43:07Z | - |
dc.date.available | 2024-08-13T14:43:07Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2589 | - |
dc.description | การศึกษาอิสระ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2558 | en |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและวิเคราะห์ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งพร้อมรับประทานของผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรปราการ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวมรวมข้อมูลทั่วไป ประชการและกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือผู้บริโภคที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งพร้อมรับประทาน โดยอาศัยอยู่ในจังหวัดสมุทรปราการ จำนวน 400 คน สถิติพื้นฐานที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ t-test และ f-testผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมากกว่าเพศชาย อายุอยู่ในช่วง 21-30 ปี มีระดับการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน สถานภาพโสด รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท ลักษณะที่อยู่อาศัยเป็นแบบบ้านเดี่ยวหรือบ้านของตนเอง ส่วนใหญ่เลือกรับประทานเป็นประเภทอาหารไทย ช่วงเวลาในการรับประทาน คือ ช่วงกลางวันมากที่สุด เลือกสถานที่ที่รับประทานอยู่ในที่อยู่อาศัยของตนเองมีการเลือกรับประทานมากกว่าสัปดาห์ละครั้ง และมีการรับรู้เกี่ยวกับข้อมูลของผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งพร้อมรับประทานทางโทรทัศน์ ส่วนปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งพร้อมรับประทานพบว่า ปัจจัยที่มีความสำคัญมากที่สุด คือ ด้านผลิตภัณฑ์ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ อาชีพ ที่ต่างกันมีการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งพร้อมรับประทาน ในด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการขาย ไม่แตกต่งกัน ส่วนผู้บริโภคที่มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่ต่างกันมีการตัดสินใจเลือกซื้อในด้านผลิตภัณฑ์ ช่องทางการจัดจำหน่าย ไม่แต่ต่างกัน ส่วนในด้านราคา การส่งเสริมการขาย แตกต่างกัน และผู้บริโภคที่มีลักษณะที่อยู่ที่ต่างกันมีการตัดสินใจเลือกซื้อในด้านผลิตภัณฑ์ ไม่แตกต่างกัน แต่ในด้านราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการขาย แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 | en |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to analyze the determinant of decision to buy frozen food products (ready to eat) of customers in Samutprakan Province. The questionnaire was used to collect general information. People and sample in this study were 400 customers who used to buy frozen food products (ready to eat) and resided in Samutprakan Province. Basic statistics used in data analysis were percentage, points on average, and standard deviation. The statistics used for hypothesis testing were t-test and f-test.The study found that most of respondents were female (more than male), ages of 21-30 years old, education background was bachelor degree or equivalent, work for private companies, single, average monthly incomes amount 10,001-20,000 Baht, residing in detached house or their own homes. Most of them chose to eat Thai food, eating as lunch at the most, chose a place to eat in their own homes, chose to eat more than once a week, and most of them perceived the information about the frozen food products (ready to eat) from TV. For the determinant of the decision to buy frozen food products (ready to eat), it was found that products were the most important factor. The hypothesis testing found that consumers with different gender, age, occupation had the decision to buy frozen food products (ready to eat) not different in terms of product, price, distribution channels, and promotion. As for the customers with different average monthly incomes, had the decision to buy frozen food products (ready to eat) not different in terms of product and distribution channels, but different in terms of price and promotion. And the customers with different type of housing, had the decision to different in terms of price, distribution channels, and promotion. I statistics, the significance level of 0.05. | en |
dc.language.iso | th | en |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ | en |
dc.rights | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ | en |
dc.subject | อาหารแช่แข็ง | en |
dc.subject | Frozen foods | en |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | en |
dc.subject | Consumer behavior | en |
dc.subject | การตัดสินใจ | en |
dc.subject | Decision making | en |
dc.title | ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแช่แข็งพร้อมรับประทานของผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรปราการ | en |
dc.title.alternative | Determinant of the Decision to Buy Frozen Food Products (Ready to Eat) of Consumers in Samutprakan Province | en |
dc.type | Independent Studies | en |
dc.degree.name | การจัดการมหาบัณฑิต | en |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en |
dc.degree.discipline | การจัดการอุตสาหกรรม | en |
Appears in Collections: | Business Administration - Independent Studies |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Determinant-of-the-Decision-to-Buy-Frozen-Food.pdf Restricted Access | 14.94 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.