Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/265
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorชุติระ ระบอบ-
dc.contributor.advisorChutira Rabob-
dc.contributor.authorปนัดดา แก้วชัง-
dc.contributor.authorPanadda Keawchang-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration-
dc.date.accessioned2022-05-09T13:16:10Z-
dc.date.available2022-05-09T13:16:10Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/265-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2563.th
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อ และศึกษาส่วนประสมทางการตลาด ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อน้ำมันเตาของผู้ประกอบการอุตสาหกรรมมอาหารในเขตจังหวัดสมุทรสาคม เพื่อเป็นประโยชน์แก่ธุรกิจที่จำหน่ายเชื้อเพลิงน้ำมันเตา และนำข้อมูลเหล่านี้ไปใช้ในการกำหนดกลยุทธ์และวางแผนการตลาดได้อย่างเหมาะสม เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคได้มากยิ่งขึ้น โดยการวิจัยครั้งนี้ใช้ข้อมูลจากการเก็บแบบสอบถาม (Questionnaire) จากผู้ประกอบการอุตสาหกรรมอาหารในเขตจังหวัดสมุทรสาคร จำนวน 230 โรงงาน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบสมมติฐานใช้สถิติค่า (t-test) และค่า (F-test) จากผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคล พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด มีผลต่อการตัดสินใจซื้อน้ำมันเตาของผู้ประกอบการอุตสาหกรรมอาหารในเขตจังหวัดสมุทรสาคร โดยให้ความสำคัญกับเกรดคุณภาพของน้ำมันเตา ความสำคัญกับสิ่งแวดล้อม และราคาที่เหมาะสม อยู่ในระดับมาก และจากการทดสอบสมมติฐานพบว่าปัจจัยส่วนบุคคล พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อน้ำมันเตาแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.description.abstractThis research aims to study person factor buying decision and study the marketing mix that affect the decision to but fuel oil of food industry entrepreneurs in the province of Samut Sakhon to benefit business that sell fuel oil and use this information to formulate strategies and plan marketing appropriately. To meet the needs of consumers even more. This research uses data from questionnaires collection. (Questionnaire) from food industry ebtrepreneurs there were 230 factories in Samut Sakhon province. The statistics used for data analysis consisted of percentage, frequency, mean, standard deviation. The hypothesis testing used statistics, t-test and F-test. From the researchs it was found that personal factor buying decisions and marketing mix factors it affects the decision to buy fuel oil of food industry entrepreneurs in Samut Sakhon province. With emphasis on the quality grade of fuel oil. Importance to the environment and reasonable price at a high level and from hypothesis testing found that personal factor buying decision and different making mix factors affect the decision to buy fule oil differently statistically significant at the 0.05 level.th
dc.language.isothth
dc.publisherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติth
dc.subjectน้ำมันเตาth
dc.subjectFuel oilth
dc.subjectDecision-makingth
dc.subjectการตัดสินใจth
dc.subjectการซื้อสินค้าth
dc.subjectShoppingth
dc.subjectผู้ประกอบการth
dc.subjectEntrepreneurshipth
dc.subjectอุตสาหกรรมอาหาร -- ไทย -- สมุทรสาครth
dc.subjectFood industry and trade -- Thailand -- Samut Sakhonth
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อน้ำมันเตาของผู้ประกอบการอุตสาหกรรมอาหารในเขตจังหวัดสมุทรสาครth
dc.title.alternativeFactors Affecting Operators' Decision to Buy Fuel Oil Food Industry in Samut Sakhon Provinceth
dc.typeThesisth
dc.degree.nameการจัดการมหาบัณฑิตth
dc.degree.levelปริญญาโทth
dc.degree.disciplineการจัดการอุตสาหกรรมth
Appears in Collections:Business Administration - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PANADDA-KEAWCHANG.pdf6.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.