Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3347
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorกรองกาญจน์ ละออ-
dc.contributor.authorชีวาพร เกษกรณ์-
dc.contributor.authorอัญชลี สมบูรณ์-
dc.contributor.authorพวงชมพู โจนส์-
dc.contributor.authorAnchali Somboon-
dc.contributor.authorPuangchompoo Jones-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.date.accessioned2024-12-04T12:39:22Z-
dc.date.available2024-12-04T12:39:22Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3347-
dc.descriptionProceedings of the 11th National and International Conference on "Research to Serve Society", 26 June 2024 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 14-26.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้ศึกษาเกี่ยวกับ การพัฒนาส่วนประสมการตลาด และช่องทางการสื่อสาร การท่องเที่ยวในจังหวัดระยอง ของนักศึกษาต่างชาติชาวจีน มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาการรับรู้เกี่ยวกับสถานที่ท่องเที่ยวจังหวัดระยองของนักศึกษาชาวจีน 2) ศึกษาช่องทางการรับรู้ข้อมูลข่าวสารการท่องเที่ยวชองนักศึกษาชาวจีน และ 3) ศึกษาการให้ความสำคัญกับปัจจัยการตลาดในการเลือกท่องเที่ยวในจังหวัดระยองของนักศึกษาชาวจีน งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ ผู้วิจัยสร้างแบบสอบถามจากการทบทวนวรรณกรรม ใช้การสุ่มตัวอย่างตามวัตถุประสงค์ของผู้วิจัยโดยมีแบบสอบถามที่สมบูรณ์สำหรับการวิเคราะห์ข้อมูลจำนวน 200 ตัวอย่าง ใช้สถิติเชิงพรรณนาบรรยายลักษณะของข้อมูล ใช้การทดสอบความแตกต่างระหว่างค่าเฉลี่ยของกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่ม โดยใช้สถิติ T-test ที่ระดับความเชื่อมั่นทางสถิติร้อยละ 95 ในการทดสอบสมมติฐาน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า กลุ่มตัวอย่างที่มีรายได้สำหรับการใช้จ่ายต่อเดือนต่างกันให้ความสำคัญในส่วนประสมทางการตลาดด้านลักษณะทางกายภาพในการเลือกท่องเที่ยวจังหวัด ระยองแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05en
dc.description.abstractThis research focuses on the development of marketing mix and communication channels for tourism in Rayong Province among Chinese international students. The main objectives are ; 1) to study the perception of Rayong’s tourist attractions among Chinese students 2) to study the channels through which Chinese students receive tourism information and 3) to study the importance of marketing factors in choosing to travel to Rayong Province among Chinese students. This is a quantitative research study. The researcher developed a questionnaire based on a literature review and used purposive sampling to select the participants. A total of 200 completed questionnaires were analyzed. Descriptive statistics were used to describe the characteristics of the data, and a T-test was used to test the hypothesis at a 95% confidence level. The hypothesis testing results revealed that respondents with different monthly spending levels places significantly different importance on the marketing mix factor of Physical Evidence when choosing to travel to Rayong Province, with a statistical significance level of 0.05.en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectระยอง – ภูมิประเทศและการท่องเที่ยวen
dc.subjectRayong – Description and travelen
dc.subjectการท่องเที่ยว – ไทย – ระยองen
dc.subjectTravel – Thailand – Rayongen
dc.subjectนักศึกษาชาวจีน -- ไทยen
dc.subjectChinese students – Thailanden
dc.subjectการรับรู้en
dc.subjectPerceptionen
dc.subjectช่องทางการสื่อสารen
dc.subjectMass media channelsen
dc.titleการพัฒนาส่วนประสมการตลาด และช่องทางการสื่อสารการท่องเที่ยวในจังหวัดระยองของนักศึกษาต่างชาติชาวจีนen
dc.title.alternativeThe Development of Marketing Mix and Communication Channels for Tourism in Rayong Province among Chinese International Studentsen
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The-development-of-marketing-mix-and-communication-channels-for-tourism.pdf529.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.