Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3451
Title: แรงจูงใจในการเข้าร่วมงานวิ่งมาราธอนของกลุ่ม Generation X
Other Titles: Motivation for joining a Generation X marathon
Authors: อิสระพงษ์ พลธานี
ชฎิลดา พิพัฒน์เอี่ยมทอง
ชฎาวีร์ พิพัฒน์เอี่ยมทอง
ฉัตรวดี จงรักษ์
พงศธร ประจำเมือง
เมริตา กลิ่นจันทร์
จิรชัย หมื่นฤทธิ์
Issarapong Poltanee
Chadirada Pipatiamthong
Chadawee Pipatiamthong
Chatwadee Jongrak
Phongsatorn Prajammueng
Marita Klinjun
Jirachai Muenlit
Kasetsart University. Faculty of Hospitality Industry
Kasetsart University. Faculty of Hospitality Industry. Student of Hospitality Industry
Kasetsart University. Faculty of Hospitality Industry. Student of Hospitality Industry
Kasetsart University. Faculty of Hospitality Industry. Student of Hospitality Industry
Kasetsart University. Faculty of Hospitality Industry. Student of Hospitality Industry
Kasetsart University. Faculty of Hospitality Industry. Student of Hospitality Industry
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts
Keywords: เจนเนอเรชันเอ็กซ์
Generation X
การจูงใจ (จิตวิทยา)
Motivation (Psychology)
การวิ่งมาราธอน
Marathon running
Issue Date: 2520
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ในการศึกษาแรงจูงใจในการเข้าร่วมงานวิ่งมาราธอนของกลุ่ม Generation X โดยมีกลุ่มตัวอย่างที่ได้ทำการเก็บข้อมูลจ านวน 200 คน โดยใช้วิธีการสุ่มแบบบังเอิญ (Accidental Sampling) ทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ผลการศึกษา พบว่า ด้านแรงจูงใจภายใน พบว่า ภาพรวมแรงจูงใจในการวิ่งมาราธอนด้านแรงจูงใจ ภายในของผู้เข้าร่วมวิ่งมาราธอนในจังหวัดนครปฐมอยู่ในระดับค่อนข้างมาก เมื่อพิจารณาแต่ละด้าน จะพบว่า แรงจูงใจภายในที่มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด คือ 1. ต้องการมีสุขภาพดี 2. ชอบความท้าทาย และ 3. เพื่อความสนุกสนาน ด้านแรงจูงใจภายนอก พบว่า ภาพรวมแรงจูงใจในการวิ่งมาราธอนด้านแรงจูงใจภายนอกของผู้เข้าร่วมวิ่ง มาราธอนในจังหวัดนครปฐมอยู่ในระดับปานกลาง เมื่อพิจารณาแต่ละด้าน ด้านแรงจูงใจภายในจะพบว่า 1. โอกาสเที่ยวตามสถานที่ต่าง ๆ มีค่าเฉลี่ยต่อแรงจูงใจภายนอกมากที่สุด 2. ได้ทำการรู้จักเพื่อนใหม่ๆ 3. สะสมเหรียญ รางวัล
The Objective of this research was to study the motivation for the Generation X marathon event, with a sample of 200 people who collected data by using Accidental Sampling method. Descriptive The results of the objective study found that the internal motivation aspect was found that the overall motivation of the marathon and the internal motivation of the participants in the marathon in Nakhon Pathom Province was quite high Considering each aspect It was found that the most average internal motives were 1. To be healthy, 2. To like challenges and 3. For fun. On the outside motive, it was found that the overall motivation of the marathon, the external motivation of the participants in the marathon in Nakhon Pathom Province was at the same level. Considering each aspect In terms of internal motivation, it will be found that 1. Opportunities to travel in various locations have the highest average per external motivation. 2. Make new friends. 3. Accumulate awards.
Description: สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://esd.kps.ku.ac.th/kuk-gallery/article_17/full_17_22Jan.pdf
การประชุมวิชาการระดับชาติครั้งที่ 17 มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตกำแพงแสน (The 17th National Kasetsart University Kamphaeng Saen Conference) วันที่ 2-3 ธันวาคม 2563 ณ อาคารศูนย์เรียนรวม มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ จังหวัดนครปฐม : หน้า 2404-2412
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3451
Appears in Collections:Liberal Arts - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Motivation-for-joining-a-Generation-X-marathon.pdf95.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.