Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3796
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสิทธิโชค สินรัตน์-
dc.contributor.advisorSittichok Sinrat-
dc.contributor.authorพรสุรินทร์ นพรัตยาภรณ์-
dc.contributor.authorPornsurin Nopparattayaporn-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration-
dc.date.accessioned2025-04-13T08:54:01Z-
dc.date.available2025-04-13T08:54:01Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3796-
dc.descriptionการศึกษาอิสระ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2559en
dc.description.abstractในการทำธุรกิจจะประสบความสำเร็จได้ต้องมาจากลูกค้ามีความพึงพอใจในผลิตภัณฑ์และตัดสินใจเลือกซื้อ ดังนั้น การพัฒนาผลิตภัณฑ์ ต้องมีการพัฒนาและปรับปรุงผลิตภัณฑ์อย่างต่อเนื่อง ดังนั้น การวิเคราะห์ปัจจัยด้านการตลาดที่มีผลต่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ในธุรกิจธูปหอม โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อ การรู้จักและการรับรู้ตราสินค้าของผลิตภัณฑ์ธูปหอมที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อของลูกค้าผู้ใช้ในเขตกรุงเทพมหานครซึ่งเป็นการศึกษาเชิงปริมาณ โดยเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน สำหรับเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ แบบสอบถาม ผลการศึกษาพบว่า การพัฒนาผลิตภัณฑ์ในธุรกิจธูปหอม ราคาเป็นปัจจัยที่มีผลในการตัดดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ธูปหอมมากที่สุด รองลงมาเป็นตัวผลิตภัณฑ์ ช่องทางการจัดจำหน่าย และการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ส่วนภาพรวมด้านการรู้จักและการรับรู้ตราสินค้าของผลิตภัณฑ์ธูปหอมที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อ มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้ออยู่ในระดับมากที่สุดให้ความสำคัญกับเรื่องคุณภาพ ขณะที่ภาพรวมการรู้จักตราสามารถสร้างความน่าเชื่อถือของสินค้าได้และมีอิทธิพลในการตัดสินซื้อมากที่สุดen
dc.description.abstractThis study research is to analyze marketing factors affecting product development in aromatic joss stick business. The purpose is to study marketing factors affecting product development in aromatic joss stick business, to study demography characteristic factors that influence the decision to purchase aromatic joss stick of consumers in Bangkok, and to study known and recognized brand factors of aromatic joss stick that influence the decision to purchase aromatic joss stick of consumers in Bangkok. This study is the quantitative study. Questionnaire is used to collect the data from target group total 400 people. The study result found that in product development should consider the price first due to the joss stick consumers think that price is the most important factor having influence on decision to purchase aromatic joss stick which is more important than the product, distribution channel, and marketing promotion by different levels of statistical significance 0.05. An overview of the known brand influence purchasing decisions at a high level. In their opinion, quality influence purchasing decisions at a highest level, while the overview of known brand is able to create the product reliability having the most influence on purchasing decisionen
dc.language.isothen
dc.publisherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subject.ธูป – การตลาดen
dc.subjectJoss stick – Marketingen
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคen
dc.subjectConsumer behavioren
dc.subjectชื่อตราผลิตภัณฑ์en
dc.subjectBrand name productsen
dc.subjectการตัดสินใจen
dc.subjectDecision makingen
dc.subjectคุณภาพผลิตภัณฑ์ Quality of productsen
dc.titleการวิเคราะห์ปัจจัยด้านการตลาดที่มีผลต่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ในธุรกิจธูปหอมen
dc.title.alternativeAnalysis of Marketing Factors Affecting Aromatic Joss Stick Product Development in Aromatic Joss Stick Businessen
dc.typeIndependent Studiesen
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตen
dc.degree.levelปริญญาโทen
dc.degree.disciplineการจัดการอุตสาหกรรมen
Appears in Collections:Business Administration - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Analysis-of-Marketing-Factors-Affecting-Aromatic-Joss-Stick.pdf
  Restricted Access
13.53 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.