Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/717
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 肖瑜 | - |
dc.contributor.advisor | Xiao, Yu | - |
dc.contributor.author | 张立超 | - |
dc.contributor.author | Zhang, Lichao | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T09:40:01Z | - |
dc.date.available | 2022-09-22T09:40:01Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/717 | - |
dc.description | Thesis (M.A.) (Teaching Chinese) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2020 | th |
dc.description.abstract | งานวิจัยฉบับนี้ใช้คำศัพท์จากตำราภาษาจีน "จงเหวิน" เล่มที่ 1-12 ซึ่งจัดพิมพ์โดย สำนักพิมพ์มหาวิทยาลัยจี้หนาน เป็นหัวข้อวิจัยหลัก โดยได้ดำเนินการจัดการประเมินและวิเคราะห์จากจำนวนคำระดับความรู้ และประเภทคำของคำควบในตำรา "จงเหวิน" อีกทั้งได้อิงตามผลสัมฤทธิ์จากการวิเคราะห์และประเมินในการทำวิจัยในประเภทของคำควบ และใช้นักเรียนโรงเรียนกวงฮั้ว จังหวัดระยอง เป็นกลุ่มเป้าหมายในการวิจัย โดยได้ดำเนินการวิจัยและสำรวจความรู้ความเข้าใจในด้านคำควบของนักเรียน ทั้งนี้ ยังได้ออกแบบการสอนเกี่ยวกับคำควบ โดยมีนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1-6 เป็นกลุ่มเป้าหมาย ซึ่งการออกแบบการเรียนการสอนส่วนใหญ่ได้เลือกใช้คำควบประเภท นาม-กริยา นาม-คุณศัพท์ กริยา-คุณศัพท์ เป็นตัวอย่างหลัก ขณะเดียวกันก็ใช้คำควบคุมดังกล่าวข้างต้น เป็นเป้าหมายในการทำวิจัยวิธีการแยกแยะชนิดของคำควบ นอกจากนี้ ยังได้แจกแจงแถลงไขวิธีการแยกแยะชนิดของคำควบในผลงานวิจัยฉบับนี้ด้วย | th |
dc.description.abstract | This article is based on "ZHONGWEN" V1-V12 contents as research scoping. "ZHONGWEN" is the course material published by Jinan University. The author through the study, analysis, and statistics of the multi-category word in "ZHONGWEN" to complete the information of it's quantity, level, and type then based on this result to complete the research of the multi category word phenomenon. This research takes the students in Guanghua School that apply "ZHONGWEN" as of course materials as experience subjects and try to understand Guanghua student's familiarity of the multi-category word. The author also designs some teaching target for high school students. These teaching target based on three type multi-category word-noun & verb, noun & adjective, and verb & adjective type to design. The author also applies these three types multi-category word to identify the multi-category word belong to what part of speech is and descripts this method in this article. | th |
dc.description.abstract | 本文以暨南大学出版社出版的《中文》教材 1-12 册的生词为研究范围,对《中文》教材的兼类词的数量、等级、类型进行整理、统计和分析。并根据统计分析的结果做兼类词现象的本体研究。以《中文》教材的使用对象罗勇公立光华学校的学生为实验对象,做关于学生兼类词语词性掌握情况的调查研究,并以初中 1 年级至高中 3 年级的学生为教学目标做兼类词语方面的具体设计;由于名形与名动以及动形兼类词语最多,因此以其作为具体案例。同时以这三类兼类词语为对象做兼类词词性辨析方法的研究;同时阐述本文研究成果的兼类词词性辨析方法。 | - |
dc.language.iso | zh | th |
dc.publisher | Huachiew Chalermprakiet University | th |
dc.subject | Guang Hua School -- Thailand -- Rayong | th |
dc.subject | โรงเรียนกวงฮั้ว -- ไทย -- ระยอง | th |
dc.subject | ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | th |
dc.subject | ภาษาจีน -- คำศัพท์ | th |
dc.subject | Chinese language -- Vocabulary | th |
dc.subject | Chinese language -- Study and teaching (Secondary) | th |
dc.subject | 汉语 -- 学习和教学 (中学) | - |
dc.subject | 汉语 -- 词汇 | - |
dc.subject | 光华学校 -- 泰国 -- 罗勇 | - |
dc.title | 汉语教材《中文》的兼类词分析及教学研究----以泰国罗勇公立光华学校为例 | th |
dc.title.alternative | การศึกษาวิเคราะห์คำควบชนิดในแบบเรียน Zhongwen และกลวิธีการจัดการเรียนการสอน : กรณีศึกษาโรงเรียนกวงฮั้ว จังหวัดระยอง | th |
dc.title.alternative | Study and Analysis for the Multi Category Word in Han Language Course Materials "Zhongwen" and the Teaching Experience in Guang Hua School Rayong Thailand | th |
dc.type | Thesis | th |
dc.degree.name | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต | th |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th |
dc.degree.discipline | การสอนภาษาจีน | th |
Appears in Collections: | College Of Chinese Studies - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZHANG-LICHAO.pdf Restricted Access | 1.7 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.