Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/746
Title: 泰国"小老板紫菜"的市场营销与汉语服务研究
Other Titles: ศึกษาการตลาดและการใช้ภาษาจีนในการบริการของผลิตภัณฑ์ "สาหร่ายเถ้าแก่น้อย" ประเทศไทย
The Study of Using Chinese Language in Marketing and Service of "Taokaenoi Seaweed" Thailand
Authors: 李严锋
Li, Yanfeng
尤莎
อุษา บีซัน
Keywords: บริษัทเถ้าแก่น้อย
Taokaenoi Seaweed
ภาษาจีน -- การใช้ภาษา
Chinese language -- Usage
ภาษาจีนธุรกิจ.
Chinese language -- Business Chinese
ขนมขบเคี้ยว -- การตลาด
Snack foods -- Marketing
汉语 -- 语言使用
商务汉语
小吃 -- 营销
陶开诺食品和营销公共有限司公司
Issue Date: 2018
Publisher: Huachiew Chalermprakiet University
Abstract: สภาพเศรษฐกิจและสังคมในปัจจุบันนี้มีการพัฒนาไปมาก ส่งเสริมให้มีการแลกเปลี่ยนและมีการร่วมมือระหว่างประเทศกันมากขึ้น ประเทศไทยกับจีนก็มีความสัมพันธ์ระหว่างกันมายาวนาน ทั้งความร่วมมือในเชิงพาณิชย์และการท่องเที่ยวของระหว่างสองประเทศ โดยประเทศไทยเป็นประเทศที่มีแหล่งท่องเที่ยวที่หลากหลาย แต่ละภูมิภาคก็มีลักษณะเฉพาะที่แตกต่างกันไป ซึ่งก็เกี่ยวเนื่องไปถึงของฝากที่มีชื่อเสียงของสถานที่นั้น ๆ และหนึ่งในของฝากเหล่านั้นก็รวมไปถึงของฝากที่เป็นของกินและขนมด้วย บทความนี้เน้นเรื่องของการวิจัยขนมของฝากของไทยที่นับวันก็จะยิ่งได้รับความนิยมจากผู้บริโภคชาวจีนขึ้นทุกวันซึ่งก็คือ “สาหร่ายเถ้าแก่น้อย” โดยมีกลุ่มเป้าหมายหลักของการวิจัยเป็นผู้บริโภคชาวจีน และมีพฤติกรรมการบริโภคของผู้บริโภคเป็นจุดเริ่มต้นของการวิจัยในครั้งนี้ โดยบทความในวิทยานิพนธ์เล่มนี้เป็นการวิจัยทั้งเชิงทฤษฎีและการวิเคราะห์ข้อมูลจากแบบสอบถาม เนื้อหาหลักคือวิจัยตลาดขนมขบเคี้ยวสาหร่ายและความต้องการบริโภคสาหร่ายเถ้าแก่น้อย ปัจจัยที่มีผลกระทบต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภค กลยุทธ์ต่าง ๆ ที่บริษัทฯ นามาปรับใช้ในการดาเนินธุรกิจ รวมถึงการประยุกต์ใช้ภาษาจีนธุรกิจในการให้บริการของบริษัทฯ พร้อมทั้งวิเคราะห์ผลและเสนอแนะแนวทางการปรับปรุงพัฒนาให้การใช้ภาษาจีนธุรกิจมีประสิทธิผลต่อบริษัทฯ มากขึ้น ผลจากการศึกษาวิจัยครั้งนี้แสดงให้เห็นว่า นอกจากเน้นกลยุทธ์ด้านต่าง ๆ ที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจแล้ว ทักษะในการให้บริการที่ดี เพิ่มความพึงพอใจให้กับลูกค้าก็เป็นอีกหนึ่งองค์ประกอบสาคัญของความสาเร็จของธุรกิจเช่นกัน บริษัทฯ เองก็ให้ความสาคัญกับทั้งสองด้านนี้ด้วยเช่นกัน แต่ก็ยัง ไม่สมบูรณ์ดีนัก จึงควรพยายามที่จะตอบสนองความต้องการของกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย โดยเฉพาะลูกค้าจีน เพื่อเสริมสร้างความแข็งแกร่งทางเศรษฐกิจ เพิ่มความสามารถในการแข่งขัน สร้างโอกาสในการขยายตลาดทั้งในและต่างประเทศ โดยเฉพาะในตลาดจีน ทั้งยังเป็นการส่งเสริมการท่องเที่ยวและพัฒนาผลิตภัณฑ์การท่องเที่ยวของไทยต่อไป
The current economic and social conditions have greatly improved. It encourages the exchange of various aspects, and enhances more international cooperation. Thailand and China also have a long relationship; the two countries have good cooperation both in commerce and tourism. Thailand is the leading tourist destination, there are a great variety of tourist attractions in all regions of the country, and each region has its own different characteristics, and its own type of cuisine, cooking style and dishes as well as souvenirs, which these souvenirs are including snacks. This article focuses on the research of TAOKAENOI Seaweed, a famous snack brand in Thailand that is becoming increasingly popular among Chinese consumers. The main target group of this research is Chinese consumers. Consumption behavior of consumers is the starting point of this research. The article in this thesis is come from theoretical research and analysis of data from the questionnaire. The main content of this article is market research on snack foods, demand for TAOKAENOI Seaweed, factors that affecting the purchasing behavior of consumers, including the application of Chinese business in the service. This article also analyses the results of the research and makes suggestions to the company to improve the use of Chinese business. The results of this study show that in addition to focus on strategies related to the business, the customer service skills and increasing customer satisfaction are the other two important elements of business success that need to be more focused. The company although pay attention to these two factors, but it is still not perfect. Company should try harder to meet the needs of target customers, especially Chinese customers, in order to strengthen the economy, increase the competitiveness, increase more opportunity on expand both domestic and international markets, especially in the Chinese market. Moreover, it also promotes tourism and develops tourism products in Thailand.
泰国有许多极富历史文化信息的旅游景点,大城府也是国内外游客来游玩的美丽景点之一。尤其是中国游客,特别喜欢选择来旅行的省份。因为大城府离曼谷不远,交通便利,旅行费用不高且旅游资源丰富,特别是历史文化景点,而且还被联合国教科文组织列为世界文化遗产名称为“大城府历史遗址”。 本文研究的目的是对大城府旅游景区旅游汉语服务进行调查研究,调查中国游客对景区的汉语服务与其它旅游服务设施的满意度。通过问卷调查和访谈的形式,调查分析研究大城府旅游景点管理的情况、评估、分析旅游汉语服务的不足之处,并找到改进的方法与对策,为了给旅游者提供更优质的服务与吸引更多中国游客到大城府来旅游。 大城府旅游景点的语言服务主要是泰语和英语。但有些旅游景点已开始提供很多中国游客都会用到的汉语服务,但可以使用汉语与游客交流的工作人员不多。因此,必须增加或改进关于汉语的服务,包括景点汉语导游讲解、二维码扫描登录网络汉语介绍服务、汉语标识牌等。大城历史公园作为联合国教科文组织认定的世界文化遗产,为中国游客提供准确的汉语信息是非常重要的旅游文化服务。
Description: Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2018
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/746
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
USA-BEESUN.pdf
  Restricted Access
6.13 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.