Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/784
Title: | 曼谷亚洲酒店汉语应用的调查研究 |
Other Titles: | การวิจัยการใช้ภาษาจีนในโรงแรมเอเชียกรุงเทพ A Research of Using Chinese Language in Asia Hotel Bangkok |
Authors: | 范军 Fan, Jun 李珍珍 โสรยา ปานยิ้ม Soraya Pantim Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies |
Keywords: | โรงแรมเอเชีย (กรุงเทพฯ) -- บริการลูกค้า Asia Hotel (Bangkok) -- Customer services ภาษาจีน -- การใช้ภาษา Chinese language -- Usage 曼谷亚洲酒店 พนักงานโรงแรม 汉语 -- 语言使用 ภาษาจีน -- บทสนทนาและวลี (สำหรับบุคลากรร้านอาหารและโรงแรม) 汉语 -- 对话和短语(适用于餐厅和酒店人员) Chinese language -- Conversation and phrase books (for restaurant and hotel personnel) 酒店员工 |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Huachiew Chalermprakiet University |
Abstract: | ปัจจุบันนี้นักท่องเที่ยวชาวจีนเดินทางเข้ามาท่องเที่ยวในประเทศไทยมากขึ้นอย่างต่อเนื่องและจังหวัด กรุงเทพมหานครนั้นเป็นจังหวัดที่นักท่องเที่ยวนิยมมาท่องเที่ยวมากที่สุดในประเทศไทย ทำให้ธุรกิจโรงแรมเติบโตอย่างมากและมีการแข่งขันที่สูงขึ้น ภาษาจีนนั้นเป็นภาษาที่มีความสำคัญเป็นอย่างมาก การใช้ภาษาจีนเพื่อการบริการแก่นักท่องเที่ยวชาวจีนนั้นจึงมีความจำเป็นอย่างยิ่งสำหรับพนักงานโรงแรม โรงแรมเอเชียกรุงเทพเป็นโรงแรมที่เป็นที่รู้จักและมีชื่อเสียงมายาวนานมากกว่า 50 ปี
มาตรฐานการให้บริการระดับ 4 ดาวตั้งอยู่ใจกลางเมืองกรุงเทพมหานครใกล้ศูนย์กลางการค้าที่สำคัญและสถานที่ท่องเที่ยวมากมาย นอกจากนี้อาคารโรงแรมเชื่อมกับสถานีรถไฟฟ้า “ราชเทวี” ทำให้สะดวกและปลอดภัยในการเดินทางของกลุ่มลูกค้านักท่องเที่ยว บทความวิจัยนี้มีเนื้อหาสำคัญของการวิจัยคือสำรวจการใช้ภาษาจีนโรงแรมเอเชียกรุงเทพ วิเคราะห์การใช้ภาษาจีนของพนักงานในโรงแรม วิเคราะห์ความรู้ของพนักงานในโรงแรม ค้นหาปัญหาและหาแนวทางที่มีประสิทธิภาพมากที่สุดเพื่อนำแก้ไขปัญหา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือพนักงานโรงแรมเอเชียกรุงเทพจำนวน 40 คน โดยใช้การแจกแบบสอบถาม และนำแบบสอบถามมาเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและวิเคราะห์ในการทำ
วิจัยจากผลการวิจัยพบว่า พนักงานโรงแรมมีจำนวนน้อยที่มีความรู้ภาษาจีนและสามารถใช้ภาษาจีนในการติดต่อสื่อสารและพนักงานที่โรงแรมนั้นล้วนต้องการที่จะให้โรงแรมมีการจัดอบรมให้ความรู้ด้านภาษาจีนเพราะว่าทางโรงแรมเคยจัดการอบรมเมื่อนานมาแล้ว ทำให้พนักงานมีความต้องการที่จะเข้าร่วมอบรมความรู้ภาษาจีน เพื่อมาเพิ่มประสิทธิภาพในการบริการแก่ลูกค้าชาวจีน Nowadays, Chinese tourists travel to Thailand more consistently. Bangkok provinces is that Chinese tourists to visit the most popular in Thailand Make the Hotel business grew considerably and having the higher competition. Chinese is an Important because nowadays the world uses Chinese to communicate more as well as English language. The use of Chinese language for service to Chinese tourists therefore it is necessary for hotel staff. Asia Hotel Bangkok is a well-known and has long a famous more than 50 years with four-stars service standards, located in the heart of Bangkok, near major commercial centers and many tourist attractions in addition The hotel building is connected to the BTS station "RATCHATHEWI", making travelling convenient and safe for the tourist group. This research article has four main objectives: Survey and analysis the level of Chinese usage of Asia Hotel Bangkok staff’s Analyze the level of knowledge in Chinese language use of Asia Hotel Bangkok staff’s: Learn the situation of using Chinese business in Asia Hotel Bangkok and find the problems and the most effective way to solve the problem. The sample group used in this research is 40 staff of Asia Hotel Bangkok. By using questionnaires as a tool for data collection and analysis. From A Research it was found that a small number of staff that has knowledge of the Chinese language and were able to use Chinese to communicate and the staff at that hotel wanted to have the hotel provide training in Chinese language knowledge for increase service efficiency to China tourist. 目前,中国游客前往泰国越来越多,不断增长。曼谷是泰国最受欢迎的旅 游城市导致酒店业非常增和竞争日益激烈。汉语是一门非常重要的语言。因 此,使用汉语服务给中国游客对酒店工作人员是非常重要的。 曼谷亚洲酒店是一家著名和长期的声誉的酒店已有50 多年的历史。曼谷亚 洲酒店是四星级服务标准位于曼谷市中心靠近主要的商业中心和许多旅游景 点。另外, 酒店大楼还连接到 地铁 “RATCHATHEWI” 站, 使游客团出行方便 和安全的。 本研究的目的是调查分析曼谷亚洲酒店工作人员汉语水平的情况;过问卷 调查分析酒店工作人员汉语水平情况的能力;了解曼谷亚洲酒店的商务汉语应 用实况和发现问题提出最有效办法和解决方案。 本研究文章中使用的样本组是40 个人曼谷亚洲酒店的工作人员,通过问卷 调查作为数据收集资料和分析的工具。 从问卷调查中发现,有很少的酒店工作人员拥有汉语水平的能力和能使用中 文进行沟通。酒店的工作人员都希望酒店提供汉语知识培训因为酒店曾经多年 前举办过,这也提高了服务的效率给中国游客。 |
Description: | Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2019 |
URI: | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/784 |
Appears in Collections: | College Of Chinese Studies - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SORAYA-PANYIM.pdf Restricted Access | 3.3 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.