Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/823
Title: | 泰国亚洲航空公司电子商务汉语应用之研究 |
Other Titles: | การศึกษาการใช้ภาษาจีนในเชิงพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ของไทยแอร์เอเชีย Research on Chinese E-commerce Application of Thai AriAsia |
Authors: | 刘丽芳 พรพรรณ โรจนานนท์ Pornpan Chantharonanon 陈如欣 สุชาดา สมส่งกุล |
Keywords: | Thai AriAsia ไทยแอร์เอเชีย ภาษาจีน -- การใช้ภาษา Chinese language -- Usage 汉语 -- 语言使用 ภาษาจีนธุรกิจ Chinese language -- Business Chinese 商务汉语 การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ E-commerce 电子商务 |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Huachiew Chalermprakiet University |
Abstract: | พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ต้องมีความรวดเร็ว สะดวกและเชื่อถือได้ สำหรับสายการบินแล้ว เป้าหมายของพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์เป็นอะไรที่เรียบง่ายมาก นั่นหมายถึง การลดต้นทุนการดำเนินงานให้ต่ำลง พร้อมกับเพิ่มคุณภาพและประสิทธิภาพการบริการให้มากขึ้น กอปรกับการเผชิญภาวการณ์แข่งขันด้านการขนส่งทางอากาศที่ร้อนแรงขึ้นในแต่ละวัน ส่งผลให้เกิดการเปลี่ยนแปลงโดยการใช้งานผ่านอินเตอร์เน็ตอันเป็นการเพิ่มคุณภาพการบริการให้แก่อุตสาหกรรมการบิน ดังนั้น พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์จึงมีแนวโน้มความจำเป็นเพื่อการพัฒนาในอุตสาหกรรมการบิน วิทยานิพนธ์ฉบับนี้ได้ศึกษาวิจัยในพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ภาษาจีนของไทยแอร์เอเชีย ถึงสภาพและปัญหาการใช้ภาษาจีนในงานบริการ และในขณะเดียวกันผู้เขียนได้ออกแบบสอบถามสำรวจสอบถามนักท่องเที่ยวผู้ใช้บริการถึงสภาพการใช้ภาษาจีนในเว็บไซต์ของไทยแอร์เอเชีย แล้วจึงจัดเก็บข้อมูล วิเคราะห์พร้อมสรุปและรวบรวมผล เพื่อดำเนินการวิเคราะห์ถึงปัญหา นวัตกรรมการวิจัยโดยหลัก จำกัดอยู่เพียงการวิเคราะห์เจาะลึกในแนวระบบทางความคิดแบบก้าวข้ามภาษาและวัฒนธรรม (ซึ่งหมายถึงการก้าวข้ามอุปสรรคในรูปแบบของภาษาและวัฒนธรรม) ของไทยแอร์เอเชีย การวางพื้นฐานทางความคิดด้านวัฒนธรรมและสิ่งสำคัญชี้ให้เห็นถึงความแตกต่างระหว่างภาษาจีนกลางและภาษาจีนของคนจีน ฮ่องกง มาเก๊า ไต้หวันและคนเชื้อสายจีน ซึ่งทำให้เกิดปัญหาระหว่างการติดต่อสื่อสาร ส่งผลต่อต้นทุนทางการค้าและการตลาด ปัจจัยหลักคือ ความแตกต่างในการเข้าใจพื้นเพทางภาษาจีน และการใช้การตลาดอย่างเหมาะสม เพื่อให้อนาคตของพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ในบริษัทดังกล่างได้ทำตามข้อสรุปอย่างเป็นอันหนึ่งอันเดียวกัน ไทยแอร์เอเชียจึงควรให้บริการตามประเภทที่แตกต่างกันตามรูปแบบของพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์พร้อมหล่อหลอมวัฒนธรรมของบริษัทตนเองให้เข้ากับคนในท้องที่ เพื่อปฏิบัติในการค้าและการตลาดแบบข้ามวัฒนธรรม ซึ่งเป็นการเปิดประสบการณ์ และนำมาเป็นผลลัพธ์ของการสร้างสรรค์สิ่งใหม่และการพัฒนาต่อไป E-commerce has significant fast, convenient and reliable characteristics of the aviation industry. Its purpose is very simple; to reduce operating costs, improve service quality and efficiency. Faced with an increasingly competitive air transport market, the Internet revolution provided for the aviation industry has more and more valuable service platforms; E-commerce has become an inevitable trend of the aviation industry. Specifically in this MA Thesis to explore Chinese E-commerce of Thai AirAsia, it's use of Chinese language service of the status quo and problems, as the questionnaire design outline application for the company's customers to conduct surveys of Chinese Websites. Then, doing data collation, analysis, summarized the literature review and survey results, analysis and study of the problem it found. Innovation research mainly on Thai AirAsia case study, cross-language cultural ideas, systematic, in-depth analysis, based on the concept of cross-language culture, highlighted Thai AirAsia's Chinese Websited, embodied in different Mandarin areas, Mainland China, Hong Kong, Macao, Taiwan. Communication problems caused a profound impact on cross-cultural marketing success, the main factor reflected in the ability to grasp the difference between Chinese Language and cultural background and take the appropriate marketing strategy via the Company's Chinese E-commerece future operating and offering researcher's conclusions recommendations. Thai AirAsia should be based on different types of E-commerce services and integration of an active interest in their own corporate culture with the target region national culture, for the marketing practice of intercultural communication, providing a lot of inspiration and experience, the company will alsp bring more innovation and development. 电子商务具有显着的快速性、便捷性及可靠性等特点,对航空业来说进行电子商务的宗旨非常简单,就是降低运营成本提升服务质量和效益。面临着竞争日益激烈的航空运输市场,互联网的变革为航空业提供更多更有价值的服务平台,电子商务已经成为航空业发展的必然趋势。 本论文研究具体在探讨泰国亚洲航空公司电子商务,使用汉语服务的现状及存在的问题,作为问卷调查设计的提纲,对该公司旅客应用网站汉语情况进行问卷调查,然后对数据进行整理、分析,总结归纳文献收集与调查结果,就发现的问题进行分析研究。研究的创新点主要是对泰国亚洲航空公司,跨语言文化理念进行系统性、深入性分析研究,基于跨语言文化理念,重点指出泰国亚洲航空公司中文网站,体现中、港、澳、台和华人华侨之间的汉语言文化中的词汇差异,交际运用时出现的问题,深深影响跨文化营销成败,主要因素体现在能否掌握汉语言文化背景的差异,对目前存在的问题和改进措施采取适宜的营销策略,为该公司的汉语电子商务的运作出一些结论建议。 泰国亚洲航空公司应以不同型态的电子商务服务,并积极关注自身企业文化同目标地域民族文化的融合,为跨文化交际的营销实践,提供许多启示和经验,亦将为该公司带来更多的创新成果和发展空间。 |
Description: | Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2015 |
URI: | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/823 |
Appears in Collections: | College Of Chinese Studies - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SUCHADA-SOMSONGKUL.pdf Restricted Access | 2.33 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.