Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/902
Title: 泰国 "美丽蓓菲"公司的营销中的汉语服务研究
Other Titles: การใช้ภาษาจีนในการบริการต่อกลยุทธ์การจัดจำหน่ายสินค้าของร้านบิ้วตี้บุฟเฟ่ต์
Study of Using Chinese Language in Service and Sales of Beauty Buffet Store
Authors: 李寅生
Li, Yanfeng
陈小芳
ชมพูนุช ศิริวุฒิพันธุ์
Keywords: ภาษาจีน -- การใช้ภาษา
Chinese language -- Usage
汉语 -- 语言使用
ภาษาจีนธุรกิจ
Chinese language -- Business Chinese
商务汉语
บริการลูกค้า
Customer service
客户服务
การตลาด
เครื่องสำอาง -- การตลาด
Cosmetics$xMarketing
化妆品 -- 营销
Issue Date: 2020
Publisher: Huachiew Chalermprakiet University
Abstract: ปัจจุบันนักท่องเที่ยวจีนเดินทางมาท่องเที่ยวในประเทศไทยเป็นจำนวนมาก ซึ่งนักท่องเที่ยวจีนมีกำลังการซื้อสูง ทำให้มีรายได้เข้าประเทศไทยเป็นจำนวนมาก จึงทำให้ธุรกิจต่างๆ มีการเพิ่มบริการด้านภาษาจีนมากขึ้น เช่น ร้านเครื่องสำอางค์แบรนด์ไทย "Beauty Buffet" ศึกษาการบริการนักท่องเที่ยวจีนในอุตสาหกรรมค้าปลีกเครื่องสำอางไทย สำรวจการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค มองเห็นปัญหาที่มีอยู่ในการให้บริการของร้าน Beauty Buffet ขั้นตอนและข้อเสนอแนะที่เกี่ยวข้อง และแหล่งอ้างอิง ที่สำคัญสำหรับผู้ประกอบการค้าปลีกไทยรายอื่น เพื่อดำเนินการบริการด้านภาษาจีน วิทยานิพนธ์เล่มนี้ รวบรวมวรรณกรรม แบบสอบถามและการสัมภาษณ์ โดยเนื้อหามีส่วนประกอบดังนี้ บทที่ 1 การรวมกันของทฤษฎีการตลาด บทที่ 2 การวิเคราะห์กลยุทธ์การตลาดของ Beauty Buffet มุ่งเน้นไปที่ผู้บริโภคจีน วิเคราะห์ความต้องการโดยใช้การวิเคราะห์ด้วยทฤษฎีการตลาด 4P ส่วนประสมทางการตลาด และทฤษฎี 4C ส่วนประสมทางการตลาด บทที่ 3 การสำรวจความพึงพอใจของผู้บริโภคจีนต่อร้าน Beauty Buffet สำรวจความพึงพอใจของการใช้ภาษาจีนของพนักงาน การบริการ ราคา การบริการการขายของพนักงาน การวิเคราะห์สถานการณ์ภายในร้าน Beauty Buffet บทที่ 4 การสัมภาษณ์ผู้บริโภคจีน การสังเกตการณ์ พร้อมทั้งให้ข้อเสนอแนะและข้อควรปรับปรุงในการบริการทางด้านภาษาจีน จากการวิจัยของวิทยานิพนธ์เล่มนี้ พบว่า การบริการภาษาจีนของพนักงานและการสื่อสารด้านผลิตภัณฑ์ยังไม่เป็นที่พอใจของผู้บริโภคจีน พนักงานขายที่ใช้ภาษาจีนได้มีจำนวนน้อย จากการวิจัยในครั้งนี้พบว่า ผู้บริโภคชาวจีนมีข้อเสนอแนะ ควรมีการอบรมการใช้ภาษาจีนของการขายสินค้าให้กับพนักงาน บทความนี้เห็นว่า การบริการพื้นฐานทางด้านภาษาจีนเป็นสิ่งที่สำคัญ เพื่อให้บริษัทเข้าสู่ตลาดประเทศจีนที่เน้นการบริการด้านภาษาจีนให้นักท่องเที่ยวจีน มีความประทับใจกับบริการและทำให้ธุรกิจค้าปลีกไทยมีการพัฒนาที่เจริญยิงขึ้นในอนาคตอีกด้วย
In recent years, more and more Chinese tourists are going to Thailand for vacation, and Thailand has become a popular destination for Chinese tourists. Chinese tourists not only bring tourism revenue to Thailand this paper investiagtes the Chinese service of Thai cosmetics retail industry, probes into the decision making mechanism of consumers purchase based on Chinese service, points out the problems existing in the Chinese service of Beauty Buffet companies at the stage, and puts forward relevant suggestions. The research methods used in this paper include literature induction, questionnaire survey, field investigation and interview. The content of the paper is divided into four parts. Chapter one is the combing of marketing theory. The second chapter is about the marketing strategy analysis of "Beauty Buffet" company in Thailand the marketing elements oriented by enterprises are analyzed with 4P marketing theory as a tool. With 4C marketing theory as a tool. Chapter 3 is about the market survey of Chinese service's customer satisfaction to "Beauty Buffet" Company. Then in the fourth chapter of this article, combined with the interviews with Chinese customers. Through the study, it is found that due to the limited sales ability of Chinese service personnel. This paper holds that although "Chinese" is the basis of Chinese service, service is the core content of Chinese service. As an enterprise with a plan to enter the Chinese market, it should attach importance to Chinese service from a strategic point of view so as to better serve the strategic purpose of the enterprise.
近年来,越来越多的中国游客赴泰国旅游度假,泰国成为了中国游客出境游的热门目的地。中国游客不仅为泰国带来了旅游收入,与此同时其庞大的购买力也吸引了众多商家的注意,为此很多商家推出了汉语服务。本文的研究不仅可以为泰国美丽蓓菲蓓菲公司改善其汉语服务管理机制提供参考,同时对于泰国其他开展汉语服务的零售企业也具有一定的借鉴意义。 本文所使用的研究方法有文献归纳法、问卷调查法、实地考察法和访谈法。论文的内容分为四个部分展开。第一章是对市场营销相关理论的梳理。第二章是面向中国顾客的泰国 “美丽蓓菲”公司的营销策略分析,在这一章节中以4P 营销理论为工具分析了以企业为导向的营销要素。并以 4C 营销理论为工具。第三章是关于汉语服务对泰国“美丽蓓菲”公司的顾客满意度的市场调查。进而在本文的第四章结合笔者对中国顾客的访谈结果和笔者实习期间的实地观察,分析了泰国美丽蓓菲公司汉语服务中存在的问题,并提出了具有针对性的相关建议。 通过研究本文发现,由于汉语服务人员的销售能力有限,因此使得部分店员所推荐的产品不太符合顾客的心理预期。由于现场汉语服务管理缺失导致部分顾客感受到的汉语服务的便利性有限。汉语服务人员在门店与顾客之间的双向信息传递作用并未实现,门店缺少对汉语服务进行评估的总结意识。本文认为虽然“汉语”是汉语服务的基础,但是“服务”才是汉语服务的核心内容, 作为具有进军中国市场计划的企业,应该从战略高度来重视汉语服务,使其更好的为企业战略目的服务。
Description: Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2020
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/902
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CHOMPOONUCH-SIRIWUTTIPHAN.pdf3.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.