Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/924
Title: | 泰国 OPPO 公司泰籍职员汉语应用研究 |
Other Titles: | วิเคราะห์การใช้ภาษาจีนของพนักงานไทยใน บริษัท ไทย ออปโป้ จำกัด Analysis of Usage Chinese Working in Thai OPPO |
Authors: | 解琨 Xie, Kun 施美芳 ปณิตา สมาวงษ์ |
Keywords: | โทรศัพท์เคลื่อนที่ Smartphones 移动手机 บริษัท ไทยออปโป้ จำกัด Guang Dong OPPO Mobile Telecommunications Corp. Ltd. บริษัท กวางตุ้ง ออปโป้ โมบาย เทเลคอม มิวนิเคชั่น คอร์ป ภาษาจีน -- การใช้ภาษา Chinese language -- Usage 汉语 -- 语言使用 ภาษาจีนธุรกิจ Chinese language -- Business Chinese 商务汉语 |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Huachiew Chalermprakiet University |
Abstract: | บริษัท กวางตุ้ง ออปโป้ โมบาย เทเลคอม มิวนิเคชั่น คอร์ป เป็นบริษัทจีน ผู้ผลิตสมาร์ทโฟน ระดับสูงและผู้ให้บริการอินเทอร์เน็ตบนมือถือระดับโลก มีความมุ่งมั่นที่จะให้บริการลูกค้าด้วยสมาร์ทโฟน ที่ทันสมัยและสวยงาม ออปโป้ เปิดดำเนินการธุรกิจในต่างประเทศครั้งแรกที่ประเทศไทย เป็นบริษัทผู้ประกอบการจีน มีพนักงานไทยและพนักงานจีนทำงานร่วมกัน ดังนั้้นภาษาจีนเป็นหนึ่งในวิธีที่สำคัญของการสื่อสาร งานวิจัยฉบับนี้ แสดงให้เห็นถึงวิธีการดำเนินงาน และโอกาสทางการตลาดในประเทศไทย ของบริษัท ออปโป้ วิเคราะห์การเข้าสู่ตลาดในประเทศไทยและเผชิญกับคู่แข่งของ ออปโป้ คือ ซัมซุง วีโว โดยการวิเคราะห์เปรียบเทียบ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาสและภัยคุกคาม เนื่องจากบริษัทเป็นผู้ประกอบการจีน ภาษาจีนจึงเป็นภาษาที่สำคัญและมีบทบาทมากขึ้น ดังนั้น สำรวจวิเคราะห์ข้อมูล พนักงานของบริษัท ไทย ออปโป้ จำกัด ภายในสำนักงานใหญ่กรุงเทพมหานคร ประกอบด้วยพนักงานทั่วไปและพนักงานทำงานเกี่ยวกับการใช้ภาษาจีน การสำรวจสถานการณ์การใช้ภาษาจีนของพนักงานไทยในหน้าที่ความรับผิดชอบแต่ละแผนก หากยังสำรวจข้อมูลเกี่ยวกับแบบประเมินผลการทดสอบความรู้ภาษาจีน วิเคราะห์ความสามารถด้านภาษาจีนของพนักงานว่าเป็นอย่างไร อยู่ในระดับไหน วิเคราะห์ปัญหาที่พบใการใช้ภาษาจีนธุรกิจ ของบริษัท ไทย ออปโป้ พร้อมเสนอนโยบายและข้อเสนอแนะ เนื่องจากพนักงานไทยและพนักงานจีนมีพฤติกรรมและวิธีการคิดภาษาและประเพณีที่แตกต่างกัน อาจจะสร้างความแตกต่างทางภาษาและวัฒนธรรมได้ ดังนั้นวิธีการจัดการวัฒนธรรมข้ามชาติ ขจัดความเข้าใจผิด หลีกเลี่ยงความขัดแย้ง การประนีประนอมและความเข้าใจซึ่งกันและกัน เพื่อหลีกเลี่ยงผลกระทบต่อการพัฒนาของบริษัทฯ ในขณะเดียวกันสำรวจช่องทางในการสื่อสารของพนักงานไทย และปัญหาในการสื่อสาร เสนอแนวทางการแก้ไขปัญหาและการปรับปรุง สำรวจพนักงานและวิเคราะห์ข้อมูลในบริษัท ไทย ออปโป้ และเอื้อต่อการพัฒนาธุรกิจให้บรรลุผลลัพธ์ที่ดีขึ้น Guang Dong OPPO Mobile Telecommunications Corp. Ltd. is a Chinese corporate, A global manufacturer of high-end Smartphone and mobile internet service, is committed to providing customers with advanced and Exquiste Smartphone. OPPO to enter Thailand to open up the first overseas market, Thailand OPPO Company is a Chinese enterprise, Thailand employees work with Chinese employees. Therefore, Chinese is one of important means of communication. This research, OPPO Company Market opportunities and ways to operate in Thailand. Analysis of the OPPO company to enter Thailand market competitors to OPPO, Vivo and Samsung and a comparative analysis of the strengths, weakness, opportunities and threats to compare because the company is a Chinese enterprise. The Chinese language has become an important language, played an increasingly important role. Therefore; to investigate Thai OPPO company employees in Bangkok headquaters including the general employees and Thai employees work-related Chinese. And survey data, relate to evaluation of Chinese proficiency test, the investigation of Thailand employees use the business Chinese for working. Therefore; present the policy including the suggestion of problem from using the Chinese in Thailand OPPO. Because of Chinese employees and Thailand employees are different of languages, traditional and concept, it may be produce the different, therefore; cross-cultural differences in management, eliminate misunderstandings, avoid conflict and mutual understanding, to aviod and impact on the company's development. Investigation employees in Thailadn POOP data for analysis, in order to achieve the purpose of research. Both of employees can more exchanges and communication to be conducive to the development of the business, to achieve better results. 广东欧珀移动通信有限公司,是中国一家全球性的智能终端制造商和移动互联网服务提供商,致力于为客户提供先进和精致的智能手机。OPPO进入泰国开拓了第一个海外市场,泰国OPPO公司是中国企业,泰国员工与中国员工一起工作。 本论文研究,OPPO公司在泰国经营的市场机遇和方式,分析 OPPO公司进入泰国市场所面对的竞争对手OPPO、Vivo 和 Samsung 并进行对比分析在优势、劣势、机会和威胁方面进行比较。由于公司是中国企业,使汉语成为一个重要的语言, 发挥了越来越重要的作用。因此,调查泰国OPPO公司员工在曼谷总部内,包括一般泰籍员工和泰籍员工工作有关汉语分析资料。研究泰籍职汉语应用研究状况,在部门内负责的工作、承担职位,而且调查的资料,有关汉语能力的测试评估,分析职员在汉语能力方面怎么样,是什么水平,研究商业汉语在泰国 OPPO 公司使用中所遇到问题提出对策和建议。中国员工和泰国的员工,由于中泰两国语言、传统习惯和思维方式等不同,会产生文化与语言差异,如何管理跨文化差异,消除误解,从避免冲突、达成谅解、相互理解,从而避免影响到公司的发展。同时,调查泰籍职员沟通的渠道,在沟通时存在的问题,解决问题的方法和改进措施。调查员工在泰国 OPPO公司进行分析资料,以达到研究的目的。使双方员工能更对地交流沟通,有利于业务的开展,取得更好的效果。 |
Description: | Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2016 |
URI: | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/924 |
Appears in Collections: | College Of Chinese Studies - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PANITA-SAMAWONG.pdf Restricted Access | 58.73 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.