Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/975
Title: | กลยุทธ์ของธุรกิจตัวแทนผู้ให้บริการด้านโลจิสติกส์บุคคลที่ 3 (3PL) : กรณีศึกษา บริษัท ทีพีไอ อิมปอร์ต-เอ๊กซ์ปอร์ต แอนด์ ชิปปิ้ง จำกัด |
Other Titles: | Strategies of Third - Party Logistics Service Provider (3PL) : A Case Study of TPI Import - Export & Shipping Co.,LTD. |
Authors: | ชุติระ ระบอบ Chutira Rabob Wan, Xue Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration |
Keywords: | การขนส่งสินค้า Commercial products -- Transportation Logistics โลจิสติกส์ บริษัท ทีพีไอ อิมปอร์ต-เอ๊กซ์ปอร์ต แอนด์ ชิปปิ้ง จำกัด TPI Import-Export & Shipping Co., Ltd. การบริหารงานโลจิสติกส์ |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์สภาพแวดล้อมจากการเมือง เศรษฐกิจ สังคม เทคโนโลยี สภาพแวดล้อม กฎหมาย และเพื่อศึกษาจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส อุปสรรค โดยส่งผลกระทบต่อการเลือกกลยุทธ์การพัฒนาของธุรกิจตัวแทนผู้ให้บริการด้านโลจิสติกส์บุคคลที่ 3 และเสนอกลยุทธ์การพัฒนาของธุรกิจตัวแทนผู้ให้บริการด้านโลจิสติกส์บุคคลที่ 3 ที่มีการติดต่อทางธุรกิจระหว่างจีนและไทยของประเทศไทยงานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ ประชากรที่ใช้ในการวิจัยมีเพียง 10 สาขาในประเทศจีนและไทย และพนักงานของบริษัท ทีพีไอ อิมปอร์ต-เอ๊กซ์ปอร์ต แอนด์ ชิปปิ้ง จำกัด จำนวนทั้งหมด 181 คน โดยได้กลุ่มตัวอย่าง 53 ตัวอย่าง และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การวิเคราะห์เนื้อหาจากการสัมภาษณ์จากการศึกษาวิจัย พบว่า ธุรกิจตัวแทนผู้ให้บริการด้านโลจิสติกส์บุคคลที่ 3 ของประเทศไทยโดยทั่วไปมีฟังก์ชันด้านโลจิสติกส์เดียว ส่วนใหญ่เป็นธุรกิจขนาดกลางและขนาดย่อม ใช้ประโยชน์ จากนโยบายระดับชาติ ให้ความได้เปรียบทางภูมิศาสตร์อย่างเต็มที่ จุดแข็งของบริษัทท้องถิ่น และจุดแข็งของเครือข่ายการตลาด ขจัดจุดอ่อนของตนเองและหลีกเลี่ยงอุปสรรคจาก COVID-19 โดยเลือกกลยุทธ์ การพัฒนาที่เหมาะสม เช่น 1) พันธมิตรเชิงกลยุทธ์ 2) กลยุทธ์การสร้างความแตกต่าง 3) กลยุทธ์วิธีการทางธุรกิจที่หลากหลาย 4) กลยุทธ์กำหนดราคา 5) กลยุทธ์การส่งเสริมการขาย The purpose of this research was to analyze the PESTEL analysis model and the SWOT analysis in the selection of development strategies of third-party logistics service provider. And analyze the development strategy of the third-party logistics service provider business dealings between China and Thailand of Thailand.This research is a qualitative research. The population used in the research is the Chinese branch and the Thai branch of the TPI IMPORT-EXPORT & SHIPPING CO., LTD. employees, with a total population of 181 people. And the study consisted of 53 samples and the statistics used to analyze the data were the content analysis of the interviews.The study found that Thailand's third-party logistics service provider generally have a single logistics function, most of them are small and medium-sized businesses, and should seize business opportunities, take advantage of national policies provides full geographical advantage strengths of local companies and strengths of network marketing, eliminate their own weaknesses and avoid obstacles from COVID-19, and choose appropriate development strategies, such as 1) Strategic alliances 2) Differentiation strategies 3) Diversification strategy 4) Pricing strategy 5) Promotion strategy. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2565. |
URI: | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/975 |
Appears in Collections: | Business Administration - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Wan-Xue.pdf Restricted Access | 7.42 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.