DSpace Repository

การพัฒนาช่องทางการจัดจำหน่ายผลิตภัณฑ์ปลาสลิดในจังหวัดสมุทรปราการไปยังตลาดผู้บริโภคคนไทย

Show simple item record

dc.contributor.author สุเมษ เลิศจริยพร
dc.contributor.author ภัททิตา เลิศจริยพร
dc.contributor.author ศักชัย อรุณรัศมีเรือง
dc.contributor.author สุชาติ วัฒกานนท์
dc.contributor.author อรรถพล ธรรมไพบูลย์
dc.contributor.author Sumet Lurdjariyaporn
dc.contributor.author Pattita Lurdjariyaporn
dc.contributor.author Sakchai Aroonratsameruang
dc.contributor.author Suchart Watakanont
dc.contributor.author Utterpon Thumpiboon
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration th
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Science and Technology th
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration th
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration th
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration th
dc.date.accessioned 2024-03-06T05:03:12Z
dc.date.available 2024-03-06T05:03:12Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation วารสารธุรกิจปริทัศน์ 14,1 (มกราคม-มิถุนายน 2565) : 494-513 th
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1813
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so01.tci-thaijo.org/index.php/bahcuojs/article/view/254488/170799 th
dc.description.abstract การวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาข้อมูลส่วนบุคคล และพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ปลาสลิดและการพัฒนากลยุทธ์สำหรับช่องทางการจัดจำหน่ายตลาดข้างทางถนนสุขุมวิทสายเก่า ตลาดงานนิทรรศการและตลาดออนไลน์ ใช้การวิจัยเชิงสำรวจจากการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้จำหน่ายปลาสลิด 16 คน และลูกค้า 16 คน ตลาดถนนสุขุมวิทสายเก่า ตามด้วยการวิจัยเชิงพรรณนาจากแบบสอบถามผู้บริโภค 5 กลุ่ม 400 ตัวอย่าง ในงานนิทรรศการ 4 แห่ง วิเคราะห์ผลด้วยความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และค่าไคสแควร์ พบว่า จุดขายคือชื่อเสียงปลาสลิดบางบ่อและราคาต่ำ กลุ่มเป้าหมายคือลูกค้า เพศหญิงอายุ 30-40 ปี และ 25-30 ปี รายได้ต่อเดือน 10,000 ถึง 40,000 บาท ซื้อจากอิทธิพลครอบครัว เพื่อเป็นของฝากและรับประทานเอง ผลิตภัณฑ์หลักคือปลาสลิดแดดเดียวขนาดกลางราคา 150-250 บาท/กิโลกรัม มีรสชาติความเค็มไม่อมน้ำมัน สะอาด สดใหม่และแสดงยี่ห้อบนถุงซิปล็อคกันกลิ่น ชอบการชิมฟรีและลดราคา 5-20 บาทต่อกิโลกรัม สนใจซื้อผ่านเฟซบุ๊ก ไลน์และเว็บไซต์ ขนส่งผ่านเคอร์รี่หรือแกร็ปฟู้ด th
dc.description.abstract The purposes of research project are to study Samutprakarn Pla Salid (Snakeskin gurami) product's target customers and purchasing behavior to design marketing mix strategies for distribution channel of the marketplace alongside Sukhumvit road, exhibitions and online marketing. The exploratory research is performed at marketplace alongside Sukhumvit road through in-depth interview from 16 samples of each of seller and customers. After that the descriptive research by quota random sampling 400 consumers are surveyed from 5 groups in 4 exhibitions. The method of frequency, mean, percentage and chi-square are used for data analysis. The result of the study finds that the selling point is the renown of Samutprakarn Pla Salid and low pricing perception. The main customers consist of women aged 30-40 and 25-30 years old, the income per month is 10,000-40,000 Baht. The reasons to buy are because of family suggestion as souvenirs and favorite food. The flagship product is middle size single-sunny-pla salid product sold between 150-250 baht per kilogram. The requirements are salty, non-oily, clean, fresh and seller's brand printed on zip-lock plastic bag. The interested promotion are discounts by 5-20 baht per kilogram. Online platform is Facebook, Line and website with Kerry and Grab food delivery. th
dc.language.iso th th
dc.subject พฤติกรรมผู้บริโภค th
dc.subject Consumer behavior th
dc.subject ปลาสลิด -- ไทย -- สมุทรปราการ th
dc.subject Snakeskin gourami -- Thailand -- Samut Prakarn th
dc.subject ช่องทางการตลาด th
dc.subject Marketing channels th
dc.subject การตลาดอินเทอร์เน็ต th
dc.subject Internet marketing th
dc.title การพัฒนาช่องทางการจัดจำหน่ายผลิตภัณฑ์ปลาสลิดในจังหวัดสมุทรปราการไปยังตลาดผู้บริโภคคนไทย th
dc.title.alternative The Development of The Distribution Channels for Samutprakarn Pla Salid (Snakeskin Gurami) Products Toward Thai Consumers Market th
dc.type Article th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account