DSpace Repository

Using Genre Awareness to Enhance Business Email Correspondence among EFL Students: Making Complaints

Show simple item record

dc.contributor.author Supaporn Kawinvasin
dc.contributor.author Passamon Lertchalermtipakoon
dc.contributor.author Suppachart Pochote
dc.contributor.author Veeratip Chinorak
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะศิลปศาสตร์ th
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะศิลปศาสตร์ th
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะศิลปศาสตร์ th
dc.contributor.other มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะศิลปศาสตร์ th
dc.date.accessioned 2024-03-09T13:20:12Z
dc.date.available 2024-03-09T13:20:12Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation วารสารศิลปศาสตร์ปริทัศน์ 16, 1 (มกราคม-มิถุนายน 2564) : 45-58 th
dc.identifier.issn 1905-2863 (Print)
dc.identifier.issn 2730-2296 (Online)
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1864
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so04.tci-thaijo.org/index.php/larhcu/article/view/248656/171141 th
dc.description.abstract Global business communication relays on correspondence with English and other major languages through electronic means leading blooming of English as a Foreign Language (EFL) teaching for English for Specific Purposes (ESP). This research is aimed to study whether moves and steps in making complaints improve students’ business correspondence writing skills. In this study, the data was gathered from a class of business writing students by assigning three complaint email writing tasks that the students wrote independently: (1) a task assigning before a session of teaching, (2) a task assigning after intervening genre-based approach with examples of moves and steps, and (3) a task assigning one week after teaching to examine knowledge they acquired. The findings revealed that the students acquire more competency and accuracy in writing process, grammar and language structures, writing complaint email, and recognizing the language formality through the implementation of moves and steps teaching. Thus, understanding moves and steps is highly served as crucial pedagogical instruments helping students to perceive and acquire proper writing styles. th
dc.language.iso en_US th
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การเขียน th
dc.subject English language -- Writing th
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การเขียน -- การศึกษาและการสอน (อุดมศึกษา) th
dc.subject English language -- Writing -- Study and teaching (Higher) th
dc.subject จดหมายอิเล็กทรอนิกส์ th
dc.subject Electronic mail message th
dc.subject จดหมายธุรกิจ th
dc.subject Commercial correspondence th
dc.title Using Genre Awareness to Enhance Business Email Correspondence among EFL Students: Making Complaints th
dc.type Article th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account