DSpace Repository

การตลาดคอนเทนต์ยุคการตลาด 4.0

Show simple item record

dc.contributor.author วิโรจน์ รัตนสิงห์
dc.contributor.author ฐานิสร โรจนดิลก
dc.contributor.author Viroj Rattanasign
dc.contributor.author Thanisorn Rojanadilok
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration en
dc.contributor.other Health Up Company Limited en
dc.date.accessioned 2024-05-31T13:57:50Z
dc.date.available 2024-05-31T13:57:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2345
dc.description Proceedings of the 6th National and International Conference on "Research to Serve Society", 22nd June 2018 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 565-575. en
dc.description.abstract การตลาด 4.0 กำลังเข้าสู่ยุคการตลาดดิจิทัล นักการตลาดที่ต้องการทำการตลาด คอนเทนต์ในยุคการตลาด 4.0 นี้ จำเป็นต้องเข้าใจแนวทางการตลาดในปัจจุบันที่ต้องประสมประสานทั้งการตลาดแบบดั้งเดิมและการตลาดออนไลน์ ยุคนี้เป็นยุคที่มีการเชื่อมโยงกันอย่างมากระหว่างผู้คนด้วยการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร ซึ่งมีผลต่อการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมของทั้งผู้บริโภคและนักการตลาด ผู้บริโภคมีพฤติกรรมการซื้อเปลี่ยนแปลงไปจนเกิดเส้นทางผู้บริโภคสายใหม่ ประกอบด้วย รับรู้ ดึงดูดใจ สอบถามลงมือทำ และสนับสนุน ส่วนนักการตลาดก็ต้องปรับเปลี่ยนการตลาดคอนเทนต์ให้สอดคล้องกับเส้นทางผู้บริโภคสายใหม่นี้ด้วย โดยมีเป้าหมายสูงสุดคือการได้รับการสนับสนุนจากผู้บริโภค ดังนั้น นักการตลาดจึงต้องเข้าใจหลักการทำการตลาดคอนเทนต์ให้มีความน่าสนใจและมีประสิทธิภาพ เพื่อให้สามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายและบรรลุวัตถุประสงค์ของการตลาดคอนเทนต์ en
dc.description.abstract Marketing 4.0 is moving to digital marketing era. Marketers who need to create content marketing in marketing 4.0 have to understand the current marketing approach that needs to integrate traditional marketing and online marketing. In this era, there is a lot of connectivity among people through the use of information and communication technology so it effects to both consumers and marketer behavior. Consumer buying behavior has changed so a new consumer path should be defined and written as the five A’s: aware, appeal, ask, act, and advocate. Marketer need to develop marketing content in accordance with the new consumer path. Its ultimate goal is to get advocacy from consumers. Therefore, marketers need to understand how to create interesting and effective marketing content in order to reach the target audience and achieve its objectives. en
dc.language.iso en_US en
dc.rights มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject การตลาดอินเทอร์เน็ต en
dc.subject Internet marketing en
dc.subject การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ en
dc.subject Electronic commerce en
dc.subject สื่อสังคมออนไลน์ en
dc.subject Social media en
dc.subject ผู้บริโภค en
dc.subject Comsumers en
dc.title การตลาดคอนเทนต์ยุคการตลาด 4.0 en
dc.title.alternative Content Marketing in the Marketing 4.0 en
dc.type Proceeding Document en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account