dc.contributor.author |
อรจิรา แดนวิวัฒน์เดชา |
|
dc.contributor.author |
สุภาวดี คุ้มราษฎร์ |
|
dc.contributor.author |
อุรุพงษ์ ไสยรัตน์ |
|
dc.contributor.author |
Onjira Danwiwatdecha |
|
dc.contributor.author |
Supawadee Khumrat |
|
dc.contributor.other |
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration. |
en |
dc.contributor.other |
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration |
en |
dc.contributor.other |
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration |
en |
dc.date.accessioned |
2024-06-01T13:50:14Z |
|
dc.date.available |
2024-06-01T13:50:14Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2348 |
|
dc.description |
The 9th National & International Conference of Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand, “Local & Global Sustainability : Meeting the Challenges & Sharing the Solutions” 20 March 2018 at Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand, p. 1489-1495. สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่
http://journalgrad.ssru.ac.th/index.php/8thconference/article/view/1354 |
en |
dc.description.abstract |
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์และปัจจัยทางด้านการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน การวิจัยครั้งนี้ใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่าง คือ ลูกค้าชาวจีนที่ใช้บริการของโรงพยาบาลพญาไท 2 จำนวน 152 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วย ค่าความถี่และร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานโดยสถิติ t-test และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน นอกจากนี้ยังพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านการบริการ ราคา และ การส่งเสริมการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน ส่วนปัจจัยด้านสถานที่ บุคลากร กระบวนการให้บริการ และ
ปัจจัยด้านกายภาพ ไม่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้โรงพญาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน |
en |
dc.description.abstract |
The research objective was to study the demographic and 7Ps of marketing mix factors affecting Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. This study was designed based on quantitative methods. Questionnaires were used with a sample is Chinese customer using Phyathai 2 Hospital Services. The data from 152 by
analysis the frequency, percentage, mean, standard deviation and the hypothesis analysis by t-test and multiple regression. The results of hypothesis testing showed that the demographic factors did not affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. Furthermore, the 7Ps of marketing mix factors include service; price and promotion affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. However, the results showed that the place, people, process and physical evidence did not affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. |
|
dc.language.iso |
th |
en |
dc.rights |
มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ |
en |
dc.subject |
การตัดสินใจ |
en |
dc.subject |
Decision making |
en |
dc.subject |
พฤติกรรมผู้บริโภค |
en |
dc.subject |
Consumer behavior |
en |
dc.subject |
บริการการพยาบาลของโรงพยาบาล |
en |
dc.subject |
Hospital nursing services |
en |
dc.subject |
โรงพยาบาลพญาไท 2 |
en |
dc.subject |
Phyathai 2 Hospital |
en |
dc.subject |
ชาวจีน -- ไทย |
en |
dc.subject |
Chinese -- Thailand |
en |
dc.title |
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน |
en |
dc.title.alternative |
Factors Affecting Chinese Customer’s Decision Making to use Phyathai 2 Hospital Services |
en |
dc.type |
Proceeding Document |
en |