DSpace Repository

การประยุกต์ใช้กระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์ในการตัดสินใจคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์

Show simple item record

dc.contributor.author นันทวรรณ บุญรักษา
dc.contributor.author รพี อุดมทรัพย์
dc.contributor.author ศิริวุฒิ รุ่งเรือง
dc.contributor.author Nantawan Boonraksa
dc.contributor.author Rapee Udomsub
dc.contributor.author Siriwut Rungruang
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration. en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration en
dc.date.accessioned 2024-07-11T14:38:00Z
dc.date.available 2024-07-11T14:38:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2459
dc.description Proceedings of the 7th National and International Conference on "Research to Serve Society", 12 July 2019 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 821.833. en
dc.description.abstract กระทรวงอุตสาหกรรมยานยนต์มีนโยบายพัฒนาผลิตภัณฑ์ หรือกำหนดเกณฑ์มาตรฐานของชิ้นส่วนต่าง ๆ ที่นำมาประกอบการผลิตเป็นรถผลิตภัณฑ์ ซึ่งส่งผลให้องค์กรต้องมีการค้นหาเกณฑ์ หรือวิธีการคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนที่ตรงกับความต้องการขององค์กรมากที่สุด ซึ่งบทความนี้ยกตัวอย่างอุตสาหกรรมยานยนต์แห่งหนึ่งในสมุทรปราการ โดยคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์ คือ ผลิตสายไฟชนิดเดียวกันจำนวน 3 ราย โดยนำหลักเกณฑ์ที่นิยมใช้กันทั่วไปของอุตสาหกรรมยานยนต์มาใช้คัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์ ใช้วิธีการสัมภาษณ์จากผู้เชี่ยวชาญทางด้านการจัดซื้อเพื่อต้องการหลักเกณฑ์หรือข้อมูลที่ได้มีความน่าเชื่อถือ แม่นยำ มีความถูกต้องที่สุด และเป็นแนวทางในการคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์ จึงนำเทคนิคกระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์ (Analysis Hierarchy Process) มาช่วยในการตัดสินใจแบบหลายหลักเกณฑ์ และยังช่วยจัดลำดับการคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนแต่ละรายได้อย่างมีประสิทธิภาพ ซึ่งผลการวิเคราะห์พบว่า ผู้เชี่ยวชาญให้ความสำคัญกับหลักเกณฑ์ด้านคุณภาพ รองลงมา ด้านราคา การขนส่ง และการบริการตามลำดับ en
dc.description.abstract The Ministry of industrial policy of the automotive or product development benchmark of various components that bring materials into products which, as a result, organizations must have a search criteria or methods selected parts manufacturer that meets the needs of most organizations, dedicated to the article.This example, the automotive industry, located in Samut prakan. By selected manufacturers of automotive components manufacturing power cables of the same type is number 3 the list by putting the most frequently used criteria of selection used automobile industry automotive parts manufacturers. Use how to interview experts and procurement to the criteria or that information is reliable. The most accurate precision and guide the selection of automotive parts manufacturers, thereby bringing the technique tactic analysis (Analysis Hierarchy Process), in multiple-criteria decision making and help prioritize selected individual parts manufacturer that analysis found that gives priority to experts quality guidelines followed by the transportation and services, respectively. en
dc.language.iso th en
dc.rights มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject อุตสาหกรรมชิ้นส่วนรถยนต์ en
dc.subject Automobile supplies industry en
dc.subject กระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์ en
dc.subject Analytical hierarchy process en
dc.title การประยุกต์ใช้กระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์ในการตัดสินใจคัดเลือกผู้ผลิตชิ้นส่วนยานยนต์ en
dc.title.alternative The Application of Analytic Hierarchy Process in Decision Making Process Manufacturers of Automotive Parts en
dc.type Proceeding Document en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account