DSpace Repository

การใช้สื่อการสอนวิทยาศาสตร์ (ฟิสิกส์) เพื่อส่งเสริมการสอนวิทยาศาสตร์ ระดับประถมศึกษาตอนปลาย

Show simple item record

dc.contributor.author สุกัญญา เพชรศิริเวทย์
dc.contributor.author พรสิริ วนรัฐิกาล
dc.contributor.author ประยูรศักดิ์ เปลื้องผล
dc.contributor.author รังสรรค์ โกญจนาทนิกร
dc.contributor.author เพ็ญพิสุทธิ์ แคนวัง
dc.contributor.author Sukanya Petchsirivej
dc.contributor.author Pornsiri Wanarattikan
dc.contributor.author Prayoonsak Pluengphon
dc.contributor.author Rangsun Konjanatnikorn
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Science and Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Science and Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Science and Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Science and Technology en
dc.contributor.other โรงเรียนวัดจรเข้ใหญ่ (สามัคคีพิทยาคาร) en
dc.date.accessioned 2024-07-27T13:26:58Z
dc.date.available 2024-07-27T13:26:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2525
dc.description Proceedings of the 8th National and International Conference on "Research to Serve Society", 25 June 2021 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 1312-1319. en
dc.description.abstract งานวิจัยนี้เป็นการพัฒนาอุปกรณ์สื่อการสอนและกิจกรรมการสอนวิทยาศาสตร์ (ฟิสิกส์) ทางด้านวงจรไฟฟ้า พื้นฐาน กระแสไฟฟ้าจากผลไม้ และนำไปสู่การใช้งานจริง ได้แก่ การต่อเต้ารับเต้าเสียบ และการทำป้ายไฟจากหลอด LED อย่างง่าย โดยการอบรมแก่ครูผู้สอนวิทยาศาสตร์และนักเรียนแกนนำเพื่อนำไปใช้สอนในระดับประถมศึกษาชั้นปีที่ 4 และนักเรียนระดับประถมศึกษาชั้นปีที่ 6 ตามมาตรฐานการเรียนรู้ขั้นพื้นฐาน สำนักงานคณะกรรมการการศึกษา ขั้นพื้นฐาน พบว่าอุปกรณ์และกิจกรรมสามารถกระตุ้นความสนใจ ความอยากเรียนรู้ทางด้านวิทยาศาสตร์ของนักเรียน อีกทั้งยังสร้างความสนุกสนาน มนุษย์สัมพันธ์ที่ดีระหว่างผู้เรียนด้วยกัน สร้างประสบการณ์ตรงในการเรียนรู้วิทยาศาสตร์และยังมีส่วนช่วยในการจัดการเรียนการสอนของครูผู้สอนวิทยาศาสตร์ได้ การเรียนการสอนโดยการใช้อุปกรณ์สื่อการสอนวิทยาศาสตร์เป็นการส่งเสริมความเข้าใจ กระตุ้นการอยากเรียนรู้วิทยาศาสตร์และสร้างเจตคติที่ดี en
dc.description.abstract In this research scientific teaching materials (physics) and scientific activity in the part of a basic electric circuit, an electric current from fruit, the electric in life as in installing the power plug and an easy LED lightbox were developed. The science teacher and the lead student were trained to use the scientific teaching materials and activity to teach in the primary education grades 4 and 6 which followed the basic learning standards of the office of the basic education commission. The scientific teaching materials and activity can induce interest in learning science. The learner had fun and a good relationship with friends was developed. It is a direct experience of learning in science and the scientific teaching material is a tool for improving the understanding of students and create a good learning attitude. en
dc.language.iso th en
dc.rights มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject วิทยาศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) en
dc.subject Science -- Study and teaching (Elementary) en
dc.subject สื่อการสอน en
dc.subject Teaching -- Aids and devices en
dc.subject วงจรไฟฟ้า en
dc.subject Electric circuits en
dc.title การใช้สื่อการสอนวิทยาศาสตร์ (ฟิสิกส์) เพื่อส่งเสริมการสอนวิทยาศาสตร์ ระดับประถมศึกษาตอนปลาย en
dc.title.alternative Using Science Teaching Materials (Physics) to Encourage Teaching of Science at High School Level en
dc.type Proceeding Document en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account