DSpace Repository

การส่งเสริมครูโรงเรียนวัดสร่างโศกเพื่อจัดทำโครงงานอาชีพ เรื่อง การทำอิฐบล็อกจากเปลือกหอยแมลงภู่

Show simple item record

dc.contributor.author พรศักดิ์ คุณวุฒิมโนธรรม
dc.contributor.author เกษม พลายแก้ว
dc.contributor.author ปียนันท์ น้อยรอด
dc.contributor.author พาขวัญ มั่งมูล
dc.contributor.author Ponsak Khunnawutmanotham
dc.contributor.author Kasem Plaikaew
dc.contributor.author Peeyanan Noirod
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Science and Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Science and Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Science and Technology en
dc.contributor.other Watsrangsok School en
dc.date.accessioned 2024-08-10T14:52:04Z
dc.date.available 2024-08-10T14:52:04Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2581
dc.description Proceedings of the 8th National and International Conference on "Research to Serve Society", 25 June 2021 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 1320-1326. en
dc.description.abstract การส่งเสริมครูเพื่อจัดทำโครงงานอาชีพครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อส่งเสริมกระบวนการเรียนการสอนและการพัฒนาการเรียนรู้ในรูปแบบโครงงานอาชีพ เรื่องการทำอิฐบล็อกจากเปลือกหอยแมลงภู่ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดสร่างโศก จำนวน 6 คน เครื่องมือที่ใช้ คือ แผนการจัดการเรียนรู้แบบโครงงานอาชีพตามหลักการทำงานแบบมีส่วนร่วม มีขั้นตอนการดำเนินโครงการ คือ การสำรวจปัญหา/ความต้องการของครูในการเสริมศักยภาพการสอน การจัดกิจกรรมโครงงานอาชีพ การประเมินผลและถอดองค์ความรู้จากกิจกรรม พบว่า ครูสามารถพัฒนาทักษะการจัดการเรียนการสอนในรูปแบบโครงงานมากขึ้น และนักเรียนได้เรียนรู้ปฏิบัติการทางวิทยาศาสตร์ อิจบล็อคจากเปลือกหอยแมลงภู่ที่ได้นำไปปูทางเดินภายในโรงเรียน มีน้ำหนักเบาและมีราคาถูก และเป็นการนำวัสดุเหลือทิ้งในชุมชนมาสร้างมูลค่า en
dc.description.abstract Motivating teachers for this project have the objective to encourage the teaching and learning process and the development of learning activities in the form of a project to make brick blocks from green mussel shells by six pupils studying at primary 4 level at Watsrangsok School. The tool used is learning management plan for a project-based activity with participatory principles. The steps in these processes are problem survey, requirement of empower learning for the teachers, organization of project activities, performance evaluation and extracting knowledge from activities. The results show that teachers can develop skills in the form of a project. In addition, the pupils can learn to do scientific experiments. They build brick blocks from green mussel shells that were used to pave the corridors within the school. The bricks were lightweight and cheap and it adds value to the waste materials in the community. en
dc.language.iso th en
dc.rights มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject โครงงานวิทยาศาสตร์ en
dc.subject Science projects en
dc.subject อิฐ en
dc.subject Bricks en
dc.subject โรงเรียนวัดสร่างโศก en
dc.subject Watsrangsok School en
dc.subject ครูวิทยาศาสตร์ en
dc.subject Science teachers en
dc.subject เปลือกหอยแมลงภู่ en
dc.subject Green mussel shells en
dc.subject ของเสียจากสัตว์ – การนำกลับมาใช้ใหม่ en
dc.subject Animal waste -- Recycling en
dc.title การส่งเสริมครูโรงเรียนวัดสร่างโศกเพื่อจัดทำโครงงานอาชีพ เรื่อง การทำอิฐบล็อกจากเปลือกหอยแมลงภู่ en
dc.title.alternative Motivated Teachers at Watsrangsok School to Create A Project about Making Bricks Block from Green Mussel Shells en
dc.type Proceeding Document en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account