DSpace Repository

การพัฒนาส่วนประสมการตลาด และช่องทางการสื่อสารการท่องเที่ยวในจังหวัดระยองของนักศึกษาต่างชาติชาวจีน

Show simple item record

dc.contributor.author กรองกาญจน์ ละออ
dc.contributor.author ชีวาพร เกษกรณ์
dc.contributor.author อัญชลี สมบูรณ์
dc.contributor.author พวงชมพู โจนส์
dc.contributor.author Anchali Somboon
dc.contributor.author Puangchompoo Jones
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration en
dc.date.accessioned 2024-12-04T12:39:22Z
dc.date.available 2024-12-04T12:39:22Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3347
dc.description Proceedings of the 11th National and International Conference on "Research to Serve Society", 26 June 2024 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 14-26. en
dc.description.abstract งานวิจัยนี้ศึกษาเกี่ยวกับ การพัฒนาส่วนประสมการตลาด และช่องทางการสื่อสาร การท่องเที่ยวในจังหวัดระยอง ของนักศึกษาต่างชาติชาวจีน มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาการรับรู้เกี่ยวกับสถานที่ท่องเที่ยวจังหวัดระยองของนักศึกษาชาวจีน 2) ศึกษาช่องทางการรับรู้ข้อมูลข่าวสารการท่องเที่ยวชองนักศึกษาชาวจีน และ 3) ศึกษาการให้ความสำคัญกับปัจจัยการตลาดในการเลือกท่องเที่ยวในจังหวัดระยองของนักศึกษาชาวจีน งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ ผู้วิจัยสร้างแบบสอบถามจากการทบทวนวรรณกรรม ใช้การสุ่มตัวอย่างตามวัตถุประสงค์ของผู้วิจัยโดยมีแบบสอบถามที่สมบูรณ์สำหรับการวิเคราะห์ข้อมูลจำนวน 200 ตัวอย่าง ใช้สถิติเชิงพรรณนาบรรยายลักษณะของข้อมูล ใช้การทดสอบความแตกต่างระหว่างค่าเฉลี่ยของกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่ม โดยใช้สถิติ T-test ที่ระดับความเชื่อมั่นทางสถิติร้อยละ 95 ในการทดสอบสมมติฐาน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า กลุ่มตัวอย่างที่มีรายได้สำหรับการใช้จ่ายต่อเดือนต่างกันให้ความสำคัญในส่วนประสมทางการตลาดด้านลักษณะทางกายภาพในการเลือกท่องเที่ยวจังหวัด ระยองแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 en
dc.description.abstract This research focuses on the development of marketing mix and communication channels for tourism in Rayong Province among Chinese international students. The main objectives are ; 1) to study the perception of Rayong’s tourist attractions among Chinese students 2) to study the channels through which Chinese students receive tourism information and 3) to study the importance of marketing factors in choosing to travel to Rayong Province among Chinese students. This is a quantitative research study. The researcher developed a questionnaire based on a literature review and used purposive sampling to select the participants. A total of 200 completed questionnaires were analyzed. Descriptive statistics were used to describe the characteristics of the data, and a T-test was used to test the hypothesis at a 95% confidence level. The hypothesis testing results revealed that respondents with different monthly spending levels places significantly different importance on the marketing mix factor of Physical Evidence when choosing to travel to Rayong Province, with a statistical significance level of 0.05. en
dc.language.iso th en
dc.rights มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject ระยอง – ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว en
dc.subject Rayong – Description and travel en
dc.subject การท่องเที่ยว – ไทย – ระยอง en
dc.subject Travel – Thailand – Rayong en
dc.subject นักศึกษาชาวจีน -- ไทย en
dc.subject Chinese students – Thailand en
dc.subject การรับรู้ en
dc.subject Perception en
dc.subject ช่องทางการสื่อสาร en
dc.subject Mass media channels en
dc.title การพัฒนาส่วนประสมการตลาด และช่องทางการสื่อสารการท่องเที่ยวในจังหวัดระยองของนักศึกษาต่างชาติชาวจีน en
dc.title.alternative The Development of Marketing Mix and Communication Channels for Tourism in Rayong Province among Chinese International Students en
dc.type Proceeding Document en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account