DSpace Repository

Blended E-learning as a Requirement for Teaching EFL in a Thai Academic Context

Show simple item record

dc.contributor.author Noparat Tananuraksakul
dc.contributor.author นพรัตน์ ธนานุรักษากุล
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts en
dc.date.accessioned 2024-12-31T05:12:47Z
dc.date.available 2024-12-31T05:12:47Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Teaching English with Technology, 16(4), 48-55 en
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3434
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full text) ได้ที่ : https://tewtjournal.org/download/5-blended-e-learning-as-a-requirement-for-teaching-efl-in-a-thai-academic-context-by-noparat-tananuraksakul/ en
dc.description.abstract This paper results from a pilot study in a Thai academic context testing two hypotheses. First, blended e-learning required by an institution can motivate learners extrinsically to learn EFL. Second, blended e-learning can enhance learners’ positive attitudes toward learning EFL. The hypotheses were constructed based on an implication that Thai students generally needed extrinsic motivation in learning driven by their authoritative teachers and past relevant studies that showed positive results. Although the quantitative outcomes support the hypotheses, they are not generalizable. Additionally, required blended e-learning may not be the best teaching tool for this group of EFL learners, for they tend to identify themselves better with social media, especially Facebook. en
dc.language.iso en_US en
dc.subject English language -- Study and teaching (Higher) -- Foreign speakers en
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (อุดมศึกษา) -- ผู้พูดภาษาต่างประเทศ en
dc.subject E-Learning en
dc.subject อีเลิร์นนิง en
dc.subject การเรียนการสอนอิเล็กทรอนิกส์ en
dc.subject การเรียนรู้ผ่านระบบอิเล็กทรอนิกส์ en
dc.subject การเรียนการสอนผ่านเว็บ en
dc.subject Web-based instruction en
dc.title Blended E-learning as a Requirement for Teaching EFL in a Thai Academic Context en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account