DSpace Repository

Using a Data Mining System to Model Aspects of Writing Fluency in ESL Students of Huachiew Chalearmprakiet University

Show simple item record

dc.contributor.author Adam Gardiner
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts en
dc.date.accessioned 2025-01-12T01:54:37Z
dc.date.available 2025-01-12T01:54:37Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation วารสารศิลปศาสตร์ปริทัศน์ 13, 25 (มกราคม-มิถุนายน 2561) : 28-37. en
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3505
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://so04.tci-thaijo.org/index.php/larhcu/article/view/142999/105847 en
dc.description.abstract The objective of the study was to assess the effects of practice in semi-structured writing on the writing fluency of L2 writers, using a model that was developed by the researcher. First, the data was collected from a class of fourth year English-Chinese major students at Huachiew Chalermprakiet University. Between the pre-test and the post-test, the students followed an 8-week program that involved regular semi-structured writing about journal topics of a subjective nature. The following attributes were obtained from the students’ writing: the speed of writing, total length of both paragraphs, time taken, the number of errors of each type, the error rate for each type, the “lexical richness or range” and “FLO1” rating. “FLO1” refers to: “The rating of an L2 writer’s writing by an L1 writer1, who uses various attributes to measure that writing’s quality, excluding the attribute of writing speed.” Then these attributes were used to construct a model of the factors affecting the rating of L2 writing fluency. Next this model was applied to measure the impact of practice in semi-structured writing about journal topics on the fluency of L2 writers. Fluency was measured by creating a new attribute called “FLO3.” In contrast to the attribute of FLO1, FLO3 includes the actual writing speed. The values of FLO3 were calculated by applying the statistical method of linear regression. The values of the following attributes decreased in the post-test: the mean overall error rate, the mean total effect for the five statistically significant error types, and the mean FLO1 rating. The values of the following attributes increased in the post-test: the mean writing speed and the mean FLO3 rating. Finally, some implications of the results for the construct of writing fluency were considered. en
dc.description.abstract งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ที่จะประเมินการฝึกเขียนกึ่งกำหนดโครงสร้างเกี่ยวกับความคล่องในการเขียนของผู้เรียนภาษาที่ 2 โดยใช้แบบจำลองที่ผู้วิจัยได้พัฒนาขึ้น การศึกษาครั้งนี้เก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง ซึ่งเป็นนักศึกษามหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติชั้นปีที่ 4 สาขาวิชาภาษาอังกฤษ-ภาษาจีน จำนวน 1 ห้อง ผู้วิจัยกำหนดให้นักศึกษา ทำแบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน ซึ่งนักศึกษามีเวลา 8 สัปดาห์ ในการฝึกเขียนกึ่งกำหนดโครงสร้างในหัวข้อต่าง ๆ ลักษณะที่พบจากงานเขียนคือความเร็วในการเขียนความยาวของแต่ละย่อหน้า ระยะเวลาที่ใช้ จำนวนข้อผิดในแต่ละประเภท วงคำศัพท์ รวมถึงอัตราความเร็ว FLO1 ลักษณะต่าง ๆ เหล่านี้ถูกนำมาสร้างเป็นแบบจำลอง ปัจจัยที่กระทบต่อความคล่องในการเขียนภาษที่สอง แบบจำลองนี้ถูกนำมาประยุกต์ เพื่อวัดผลกระทบจากการฝึกเขียนกึ่งกำหนดโครงสร้างของผู้เรี ยนภาษาที่สอง ความคล่องในการเขียนถูกนำมาวัดและกำหนดคำเรียกใหม่เป็น FLO3 ในทางตรงกันข้ามกับ FLO1, F LO3 รวมอัตราความเร็วที่แท้จริงในการเขียนค่าของ FLO3 ถูกนำมาคำนวณทางสถิตการถดถอยเชิงเส้นและผลจากการศึกษาในครั้งนี้ สามารถนำไปพิจารณาปรับใช้กับ วิธีการสอน เพื่อเสริมสร้างความคล่องในการเขียน en
dc.language.iso en_US en
dc.subject มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ -- นักศึกษา en
dc.subject Huachiew Chalermprakiet University -- Students en
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (อุดมศึกษา) en
dc.subject English language -- Study and teaching (Higher) en
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การเขียน en
dc.subject English language -- Writing en
dc.subject เหมืองข้อมูล en
dc.subject Data mining en
dc.subject การวิเคราะห์การถดถอยเชิงเส้น en
dc.subject Linear programming en
dc.title Using a Data Mining System to Model Aspects of Writing Fluency in ESL Students of Huachiew Chalearmprakiet University en
dc.title.alternative การใช้ระบบเหมืองข้อมูลเป็นแบบจำลองลักษณะความคล่องในการเขียนของนักศึกษา มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account