Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/136
Title: คุณภาพการให้บริการขนส่งของธุรกิจอาหารสัตว์เลี้ยง
Other Titles: Transport Service Quality of Pet Food Business
Authors: ชุติระ ระบอบ
Chutira Rabob
อารียา บริสุทธิ์
Areeya Borisut
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Keywords: การบริหารงานโลจิสติกส์
อาหารสัตว์
บริการลูกค้า
Logistics
Pet food industry -- Thailand
Issue Date: 2021
Publisher: มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. ศึกษาระดับคุณภาพการให้บริการของธุรกิจอาหารสัตว์เลี้ยง 2. เปรียบเทียบคุณภาพการให้บริการของธุรกิจอาหารสัตว์เลี้ยง โดยจำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล ซึ่งการวิจัยครั้งนี้ใช้ข้อมูลจากการเก็บแบบสอบถาม (Questionnaire) จากร้านจำหน่ายอาหารสัตว์เลี้ยงในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 287 ราย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบสมมุติฐาน ใช้สถิติค่า (t-test) และค่า (F-test)จากผลการวิจัยพบว่า ระดับคุณภาพการให้บริการของธุรกิจอาหารสัตว์เลี้ยงอยู่ในระดับมาก และเมื่อเปรียบเทียบคุณภาพการให้บริการของธุรกิจอาหารสัตว์เลี้ยง โดยจำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคลแล้วพบว่า ร้านจำหน่ายอาหารสัตว์เลี้ยงในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานครและปริมณฑลที่มีสถานภาพ ระดับการศึกษา และอายุการทำงานส่งผลต่อคุณภาพการให้บริการ ส่วนร้านจำหน่ายอาหารสัตว์เลี้ยงในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานครและปริมณฑลที่มีเพศ อายุ สาขาวิชาที่จบ และตำแหน่งงานไม่ส่งผลต่อคุณภาพการให้บริการของธุรกิจอาหารสัตว์เลี้ยง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aimed to 1. To study the service quality level of pet food business. 2. To compare the service quality of pet food business. By personal factors This research uses data from questionnaires collection. (Questionnaire) of 287 pet food stores in Bangkok and metropolitan area. The statistics used for data analysis consisted of percentage, frequency, mean, standard deviation. The hypothesis testing used statistical values (t-test) and value (F-test).From the research results it was found that The service quality level of the pet food business is very high. And when comparing the service quality of the pet food business Classified by personal factors and found that Pet food stores in Bangkok and metropolitan areas with educational status And working life Affect the quality of service Pet food stores in Bangkok and metropolitan areas with sex, age, subject disciplines And job title It does not affect the service quality of the pet food business. Statistically significant at a level of 0.05.
Description: วิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2564.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/136
Appears in Collections:Business Administration - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AREEYA-BORISUT.pdf5.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.