Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1577
Title: คุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของลูกค้าในธุรกิจการท่องเที่ยวแบบพำนัก ระยะยาวในอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวในประเทศไทย
Other Titles: Service Quality that Affecting Customer Satisfaction in Long Stay Tourism Industry in Thailand
Authors: กาญจนา ทวินันท์
แววมยุรา คำสุข
Kanjana Tawinunt
Wawmayura Chamsuk
Rajamangala University of Technology Lanna. Faculty of Business Administration and Liberal Arts
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Keywords: บริการลูกค้า
Customer services
อุตสาหกรรมท่องเที่ยว – ไทย
การท่องเที่ยว – ไทย
Tourism – Thailand
นักท่องเที่ยว
Tourists
ความพอใจ
Satisfaction
การท่องเที่ยวแบบพำนักระยะยาว
Longstay accommodation,
ความชอบของลูกค้า
Consumers' preferences
Issue Date: 2015
Citation: วารสาร ธุรกิจปริทัศน์ 7,2 (กรกฎาคม-ธันวาคม 2558) : 151-167
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของลูกค้าในธุรกิจการท่องเที่ยวแบบพำนักระยะยาวในอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวประเทศไทย การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากนักท่องเที่ยวแบบพำนักระยะยาวชาวต่างชาติ จำนวน 308 คน และใช้การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวสูงสุดคือ การรู้จักและเข้าใจลูกค้า การให้ความเชื่อมั่นต่อลูกค้า ความเชื่อถือไว้วางใจได้ การตอบสนองต่อลูกค้า และความเป็นรูปธรรมของบริการ ตามลำดับที่ระดับนัยสำคัญ .05 และระดับความสัมพันธ์ของปัจจัยสามารถอธิบายความผันแปรของความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวได้ ร้อยละ 48.8
The research purpose was studied factor that affect to customer satisfaction in long stay tourism industry in Thailand. Research was quantitative research and questionnaires were constructed to be a tool to measure concept definition and data were collected from 308 people. The data was analyzed by multiple regression linear. The study found that factors high positively affecting to customer satisfaction were empathy, assurance, reliability, responsiveness and tangibility, the significance level .05. The relationship of factors could explain the variation of customer satisfaction to 48.8 percent (R2 = .488).
Description: สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so01.tci-thaijo.org/index.php/bahcuojs/article/view/130283/97769
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1577
Appears in Collections:Business Administration - Artical Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Service-Quality.pdf82.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.