Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2348
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน |
Other Titles: | Factors Affecting Chinese Customer’s Decision Making to use Phyathai 2 Hospital Services |
Authors: | อรจิรา แดนวิวัฒน์เดชา สุภาวดี คุ้มราษฎร์ อุรุพงษ์ ไสยรัตน์ Onjira Danwiwatdecha Supawadee Khumrat Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration. Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration |
Keywords: | การตัดสินใจ Decision making พฤติกรรมผู้บริโภค Consumer behavior บริการการพยาบาลของโรงพยาบาล Hospital nursing services โรงพยาบาลพญาไท 2 Phyathai 2 Hospital ชาวจีน -- ไทย Chinese -- Thailand |
Issue Date: | 2018 |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์และปัจจัยทางด้านการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน การวิจัยครั้งนี้ใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่าง คือ ลูกค้าชาวจีนที่ใช้บริการของโรงพยาบาลพญาไท 2 จำนวน 152 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วย ค่าความถี่และร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานโดยสถิติ t-test และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน นอกจากนี้ยังพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านการบริการ ราคา และ การส่งเสริมการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน ส่วนปัจจัยด้านสถานที่ บุคลากร กระบวนการให้บริการ และ
ปัจจัยด้านกายภาพ ไม่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้โรงพญาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน The research objective was to study the demographic and 7Ps of marketing mix factors affecting Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. This study was designed based on quantitative methods. Questionnaires were used with a sample is Chinese customer using Phyathai 2 Hospital Services. The data from 152 by analysis the frequency, percentage, mean, standard deviation and the hypothesis analysis by t-test and multiple regression. The results of hypothesis testing showed that the demographic factors did not affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. Furthermore, the 7Ps of marketing mix factors include service; price and promotion affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. However, the results showed that the place, people, process and physical evidence did not affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. |
Description: | The 9th National & International Conference of Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand, “Local & Global Sustainability : Meeting the Challenges & Sharing the Solutions” 20 March 2018 at Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand, p. 1489-1495. สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ http://journalgrad.ssru.ac.th/index.php/8thconference/article/view/1354 |
URI: | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2348 |
Appears in Collections: | Business Administration - Proceeding Document |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Factors-Affecting-Chinese-Customer’s-Decision-Making.pdf | 88.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.