Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2546
Title: การวิเคราะห์ประสิทธิภาพการขนส่งไปรษณีย์ด่วนพิเศษ (EMS) โดยใช้ 9Rs ของบริษัทไปรษณีย์ไทย จำกัด ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: A Transportation Efficiency Analysis of Thailand Post Company's Express Mail Service in Bangkok by Using 9Rs
Authors: ชุติระ ระบอบ
Chutira Rabob
ชัชวาล ทองดี
Chatchaval Thongdee
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Keywords: บริษัท ไปรษณีย์ไทย จำกัด
Thailand Post
การบริหารงานโลจิสติกส์
Business logistics.
ไปรษณีย์ด่วนพิเศษ
Express service
ประสิทธิผลองค์การ
Organizational effectiveness
Issue Date: 2015
Publisher: มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
Abstract: การศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ประสิทธิภาพการขนส่งไปรษณีย์ด่วนพิเศษ (EMS) โดยใช้ 9Rs ของบริษัท ไปรษณีย์ไทย จำกัด ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลทั่วไป ประชากรได้แก่ ผู้ใช้บริการไปรษณีย์ โดยใช้กลุ่มตัวอย่างจำนวนทั้งหมด 171 ราย วิเคราะห์ข้อมูลด้วยโปรแกรมสำเร็จรูปคอมพิวเตอร์ สถิติพื้นฐานที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ t-test และ F-testผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ให้ระดับความสำคัญของประสิทธิภาพในการขนส่งไปรษณีย์ด่วนพิเศษ (EMS) โดยใช้ 9Rs ดังนี้ ด้าน Right Product คือ สินค้าถูกต้อง (x̅ = 4.15) ด้าน Right Quantity คือ จำนวนถูกต้อง (x̅ = 3.95) ด้าน Right Customer คือ ผู้รับถูกต้อง (x̅ = 3.83) ด้าน Right Commitment คือ ข้อตกลงถูกต้องชัดเจน (x̅ = 3.83) ด้าน Right Service คือ บริการดีมีคุณภาพ (x̅ = 3.82) และด้าน Right Cost คือ ค่าบริการถุกต้อง (x̅ = 3.56) จากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความสัมพันธ์ระหว่างการเปรียบเทียบระดับความคิดเห็นของผู้ใช้บริการที่มีประสิทธิภาพการขนส่งไปรษณีย์ด่วนพิเศษ (EMS) 9Rs โดยรวมจำแนกตามเพศ (t-test) และการวิเคราะห์ความแปรปรวนระดับความคิดเห็นของผู้ใช้บริการที่มีต่อประสิทธิภาพการขนส่งไปรษณีย์ด่วนพิเศษ (EMS) 9Rs โดยรวมจำแนะตามอายุ (F-test) พบว่า ไม่แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
Description: The objective of this research was to study and transpiration efficiency analysis by using 9Rs of EMS of Thailand Post Company in Bangkok Metropolis. It also analyzed the Customers who used EMS Post which 171 people to be the samples Infinite Population in the objective. The study instrument was a five rating scale questionnaire and the data were analyzed using by frequency, percentage, mean, standard deviation and t-tests and f-test.The results of the study were as follows: the most respondents focus on the efficiency of transport express mail service (EMS) by using 9Rs as the Right Product (x̅ = 4.15), the Right Quantity (x̅ = 3.95), the Right Customer (x̅ = 3.833), the Right Service (x̅ = 3.82), the Right Time (x̅ = 3.81), The Right Conviction (x̅ = 3.67) and the Right Cost (x̅ = 3.56).The assumption test, it was found that the relationship between a comparison level of the users opinion on the efficiency of transport express mail service (EMS) 9Rs overall, by gender (t-test) and variance analysis of the users opinion on the efficiency transportation express mail service (EMS) 9Rs overall, by age (F-test) showed no significant difference. This result is significant at the 0.05.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2546
Appears in Collections:Business Administration - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Transportation-Effieicency-Analysis-of-Thailand-Post.pdf
  Restricted Access
21.05 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.