Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2618
Title: การศึกษาวิเคราะห์งานบริการท่องเที่ยวในเกาะสมัย จังหวัดสุราษฎร์ธานี กรณีศึกษาบริษัท Mr. Tu Fishing & Speed Boat Samui
Other Titles: Study and Research on Chinese Tourism Services in Koh Samui Surat Thani Province by Example Mr. Tu Fishing & Speed Boat Samui Company
Authors: รัตนาภรณ์ สุขสุม
Liu Sen
刘宝珍
刘森
Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies. Student of Bachelor of Chinese Studies
ํYunnan University of Finance and Economic. College of Logistics.
Keywords: การท่องเที่ยว -- ไทย -- สุราษฎร์ธานี (เกาะสมุย)
Tourism -- Thailand -- Suratthani (Koh Samui)
การตลาด
Marketing
ภาษาจีน -- การใช้ภาษา
Chinese language -- Usage
商务汉语
บริษัท MR. Tu Fishing & Speed Boat Samui
营销
汉语 -- 语言使用
ภาษาจีนธุรกิจ
MR. Tu Fishing & Speed Boat Samui Company
旅行 -- 泰国 -- 素叻他尼(苏梅岛)
Issue Date: 2022
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางการตลาด ศึกษาความได้เปรียบทางการแข่งขันการท่องเที่ยว ศึกษาคุณภาพการบริการการท่องเที่ยว และศึกษาการใช้ภาษาในการสื่อสารของบริษัท Mr. Tu Fishing & Speed Boat Samui เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวยมสถิติที่ใช้ในการวิจัย คือ ความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลการวิเคราะห์สำหรับเจ้าของบริษัท พบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 20-40 ปี กับ 31-40 ปี สถานภาพสมรสแล้ว ระดับการศึกษาปริญญาตรี และรายได้ 10,001-20,000 บาท กลยุทธ์ทางการตลาดในเกาะสมัยของบริษัท โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ซึ่งด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านพนักงาน และด้านผลิตภัณฑ์ ซึ่งทุกด้านอยู่ในระดับมาก และความได้เปรียบทางการแข่งขันการท่องเที่ยวในเกาะสมัยของบริษัท โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก พบว่า ด้านกลยุทธ์การสร้างความแตกต่าง และด้านกลยุทธ์ผู้นำด้านต้นทุน อยู่ในระดับมากและ 2) ผลการวิเคราะห์สำหรับนักท่องเที่ยวชาวจีนที่มาใช้บริการ พบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 31-40 ปี สถานภาพสมรสแล้ว ระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี รายได้ 20,001-30,000 บาท คุณภาพการบริการการท่องเที่ยวในเกาะสมัยของบริษัท โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ซึ่งด้านความเชื่อถือไว้วางใจได้ มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านความเป็นรูปธรรมของบริการ ด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า ด้านการให้ความเชื่อมั่นต่อลูกค้า และด้านการตอบสนองต่อลูกค้า ซึ่งทุกด้านอยู่ในระดับมาก และการใช้ภาษาในการสื่อสารของบริษัท โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ซึ่งด้านความสามารถในการใช้ภาษา มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านภาษาสำหรับการนำเที่ยว และด้านความถูกต้องและความชัดเจนของภาษา ซึ่งทุกด้านอยู่ในระดับมาก
This thesis objective of this study marketing strategies, study the competitive advantage of tourism, study tourism services of quality and study use of language in communication of Mr. Tu Fishing & Speed Boat Samui, which is a quantitative research by using questionnaires to collect data. And the statistics used were frequency, percentage, mean and standard deviation. The research was found that the 1) The results of analysis for the owners of company was found that most of them were female, aged between 20-40 years old and 31-40 years old, marital status, bachelor’s degree and income 10,001-20,000 baht. The marketing strategy in Koh Samui company overall at a high level, the most average was the physical environment, followed by the service process, the price, the place, the marketing promotion, the staff and the products which every aspect at a high level. The tourism competitive advantage in Koh Samui company overall at a high level, found that the terms of differentiation strategies and cost leadership strategy at a high level 2) The results of analysis of Chinese tourist was found that most of them were female, aged between 31-40 years, marital status, education level lower than bachelor’s degree and income 20,000-30,000 baht. The tourism services of quality in Koh Samui overall at a high level. The most average was the terms of reliability, followed by the concreteness of the service, the knowing and understanding customers, the terms of giving confidence to customers and customers response which every aspect at a high level. The use of language in communication overall at a high level. The most average was the ability to use language, followed by language for tourism and the accuracy and clarity of the language which every aspect at a high level.
Description: Proceedings of the 9th National and International Conference on "Research to Serve Society", 1st July 2022 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. (e-Conference) p. 1038-1045.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2618
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Study-and-Research-on-Chinese-Tourism-Services.pdf462.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.