Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4817
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorชุติระ ระบอบ-
dc.contributor.advisorChutira Rabob-
dc.contributor.authorวิสา ปลื้มกมล-
dc.contributor.authorWisa Pluemkamol-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration-
dc.date.accessioned2025-11-11T14:29:58Z-
dc.date.available2025-11-11T14:29:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4817-
dc.descriptionการศึกษาอิสระ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2559en
dc.description.abstractการศึกษาเรื่อง ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพในอุตสาหกรรมบริการสถานพยาบาลเอกชน ของพนักงานบริษัทในนิคมอุตสาหกรรมบางปู จังหวัดสมุทรปราการ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพในสถานพยาบาลเอกชนของพนักงานบริษัทในนิคมอุตสาหกรรมบางปู และเพื่อวิเคราะห์พฤติกรรมการเลือกใช้สถานพยาบาลเอกชนของพนักงานบริษัท เป็นการศึกษาเชิงปริมาณ โดยศึกษาจากกลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ เจ้าหน้าที่ฝ่ายทรัพยากรบุคคลซึ่งเป็นตัวแทนของแต่ละบริษัทที่เปิดดำเนินการ ในนิคมอุตสาหกรรมบางปู เขตอุตสาหกรรมทั่วไปทั้งหมด จำนวน 190 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ แบบสอบถาม ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพในอุตสาหกรรมบริการสถานพยาบาลเอกชน ได้แก่ ตำแหน่ง และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพในอุตสาหกรรมบริการสถานพยาบบเอกชน เป็นปัจจัยด้านบุคลากรมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านราคา ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านการพัฒนาผลิตภัณฑ์และคุณภาพ ด้านการรักษาพยาบาล และบริการทางการแพทย์ ด้านองค์ประกอบทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านสถานที่ ตามลำดับ แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05en
dc.description.abstractชุติระ ระบอบ, อาจารย์ที่ปรึกษา This study research of the marketing mix factors related to customer decision making on health service in private hospital in Bangpoo Industrial Estate Samutprakan Province the purpose is to study factors which affecting employees towards selecting health check services in private hospital service industry, analyze behavior of the employee toward selecting of private hospital. The quantitative study based in studying from representative sample that is HR staff who is the representative of each company operated in Bangpoo Industrial Estate and General Industrial Zone total 190 people, using the questionnaire to collect the data. The study found that (1) personal factors which influence the decision to use health check services in private hospital service industry is position and the average income per month difference was statistically significant at the 0.05 level, (2) the making mix factors affecting employees in Bangpoo Industrial Estate towards selecting health check services in private hospital industry, medical personnel is the most important factor, the minor factors are price, process of services, product development, the quality of healthcare, medical services, physical components, marketing promotion, and location respectively, different in the significance level at 0.05.en
dc.language.isothen
dc.publisherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectการตรวจสุขภาพen
dc.subjectPeriodic health examinationsen
dc.subjectสถานพยาบาลเอกชนen
dc.subjectNursing homes, Proprietaryen
dc.subjectคุณภาพบริการen
dc.subjectบริการลูกค้าen
dc.subjectCustomer servicesen
dc.subjectโรงพยาบาล – บริการส่งเสริมสุขภาพen
dc.subjectHospitals -- Health promotion servicesen
dc.subjectโรงพยาบาล – บริการผู้ป่วยนอกen
dc.subjectHospitals -- Outpatient servicesen
dc.subjectโรงพยาบาลเอกชนen
dc.subjectHospitals, Proprietaryen
dc.subjectการตัดสินใจen
dc.subjectDecision makingen
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพ ในอุตสาหกรรมบริการสถานพยาบาลเอกชน ของพนักงานบริษัทในนิคมอุตสาหกรรมบางปู จังหวัดสมุทรปราการen
dc.title.alternativeMarketing Mix Factors Related to Customer Decision Making on Health Services in Private Hospital in Bangpoo Industrial Estate Samutprakarn Provinceen
dc.typeIndependent Studiesen
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตen
dc.degree.levelปริญญาโทen
dc.degree.disciplineการจัดการอุตสาหกรรมen
Appears in Collections:Business Administration - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marketing-Mix-Factors-Related-to-Customer-Decision-Making-on-Health-Service-in-Private-Hospitals-in-Bangpoo.pdf
  Restricted Access
10.58 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.