Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4817
Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพ ในอุตสาหกรรมบริการสถานพยาบาลเอกชน ของพนักงานบริษัทในนิคมอุตสาหกรรมบางปู จังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: Marketing Mix Factors Related to Customer Decision Making on Health Services in Private Hospital in Bangpoo Industrial Estate Samutprakarn Province
Authors: ชุติระ ระบอบ
Chutira Rabob
วิสา ปลื้มกมล
Wisa Pluemkamol
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Keywords: การตรวจสุขภาพ
Periodic health examinations
สถานพยาบาลเอกชน
Nursing homes, Proprietary
คุณภาพบริการ
บริการลูกค้า
Customer services
โรงพยาบาล – บริการส่งเสริมสุขภาพ
Hospitals -- Health promotion services
โรงพยาบาล – บริการผู้ป่วยนอก
Hospitals -- Outpatient services
โรงพยาบาลเอกชน
Hospitals, Proprietary
การตัดสินใจ
Decision making
Issue Date: 2016
Publisher: มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
Abstract: การศึกษาเรื่อง ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพในอุตสาหกรรมบริการสถานพยาบาลเอกชน ของพนักงานบริษัทในนิคมอุตสาหกรรมบางปู จังหวัดสมุทรปราการ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพในสถานพยาบาลเอกชนของพนักงานบริษัทในนิคมอุตสาหกรรมบางปู และเพื่อวิเคราะห์พฤติกรรมการเลือกใช้สถานพยาบาลเอกชนของพนักงานบริษัท เป็นการศึกษาเชิงปริมาณ โดยศึกษาจากกลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ เจ้าหน้าที่ฝ่ายทรัพยากรบุคคลซึ่งเป็นตัวแทนของแต่ละบริษัทที่เปิดดำเนินการ ในนิคมอุตสาหกรรมบางปู เขตอุตสาหกรรมทั่วไปทั้งหมด จำนวน 190 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ แบบสอบถาม ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพในอุตสาหกรรมบริการสถานพยาบาลเอกชน ได้แก่ ตำแหน่ง และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการตรวจสุขภาพในอุตสาหกรรมบริการสถานพยาบบเอกชน เป็นปัจจัยด้านบุคลากรมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านราคา ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านการพัฒนาผลิตภัณฑ์และคุณภาพ ด้านการรักษาพยาบาล และบริการทางการแพทย์ ด้านองค์ประกอบทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านสถานที่ ตามลำดับ แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
ชุติระ ระบอบ, อาจารย์ที่ปรึกษา This study research of the marketing mix factors related to customer decision making on health service in private hospital in Bangpoo Industrial Estate Samutprakan Province the purpose is to study factors which affecting employees towards selecting health check services in private hospital service industry, analyze behavior of the employee toward selecting of private hospital. The quantitative study based in studying from representative sample that is HR staff who is the representative of each company operated in Bangpoo Industrial Estate and General Industrial Zone total 190 people, using the questionnaire to collect the data. The study found that (1) personal factors which influence the decision to use health check services in private hospital service industry is position and the average income per month difference was statistically significant at the 0.05 level, (2) the making mix factors affecting employees in Bangpoo Industrial Estate towards selecting health check services in private hospital industry, medical personnel is the most important factor, the minor factors are price, process of services, product development, the quality of healthcare, medical services, physical components, marketing promotion, and location respectively, different in the significance level at 0.05.
Description: การศึกษาอิสระ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2559
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4817
Appears in Collections:Business Administration - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marketing-Mix-Factors-Related-to-Customer-Decision-Making-on-Health-Service-in-Private-Hospitals-in-Bangpoo.pdf
  Restricted Access
10.58 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.