Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/868
Title: V公司在云南市场的营销策略研究
Other Titles: วิจัยกลยุทธ์การตลาดของบริษัท V ในมณฑลยูนนาน
The Research on Marketing Strategy of V Company in Yunnan
Authors: 孙金冬
Sun, Jindong
马瑞晗
Ma, Ruihan
Keywords: การตลาด
Marketing
อุปกรณ์เครื่องกันขโมยรถยนต์
โจรกรรมรถยนต์
Automobile theft
การวางแผนเชิงกลยุทธ์
Strategic planning
营销
偷车
汽车防盗器
策略计划
Issue Date: 2013
Publisher: Huachiew Chalermprakiet University
Abstract: บริษัท V ประกอบธุรกิจจำหน่ายอุปกรณ์เครื่องกันขโมยรถยนต์ในเมืองคุนหมิง มีความชำนาญ ทำการค้นคว้าวิจัยพัฒนาและออกแบบสินค้าป้องกันการขโมยรถยนต์ ธุรกิจดังกล่าวมีการแข่งขันระดับรุนแรงมาก โดยเฉพาะจากผู้ประกอบการใหม่ บริษัท V จึงจำเป็นต้องทำการวิจัยกลยุทธ์ทางการตลาดรูปแบบใหม่ เพื่อสรรหากรรมวิธีที่นำหน้าคู่แข่งให้สามารถอยู่รอดในธุรกิจอย่างยั่งยืนและสนองความต้องการของเจ้าของกิจการที่จะขยายธุรกิจไปทั่วประเทศจีน การวิจัยประกอบด้วย การค้นคว้าข้อมูลจากตำรา ใช้การสังเกตการณ์ การสัมภาษณ์ผู้ที่เกี่ยวข้องด้วยแบบสอบถามมีการวิเคราะห์ข้อมูลทั้งหมดด้วยหลักวิชาการที่ทันสมัย มีการใช้ทฤษฎีทางการตลาดจาก Philip Kotler Michael Porter CPM SWOT ในด้านกลยุทธ์ทางการตลาด
V company specialized in th design R&D sales and services committed to the automobile anti-thelf device development and promotion. Research on marketing strategy of V company in Yunnan, is beneficial to the company's initial success towards the national market, especially to research the new marketing model in the southwest area. Meanwhile, similar products of the anto-thelf syste, gradually increase in the marketing, hope that the V company's findings can be used to other produce line in automobile industry, and to reduce the vicious competition within the industry. Theough the documentary research, observation method, interview method questionnaire survey, data analysis and other research methods in this article. Using Philip Kotler Marketing Theory, Michael Potter five force models, CPM matrix analysis, SWOT matrix and other analysis tools, to find out the problems exists internal's and external's; according to the result of survey questionnaire and the "S system" which is the core product in V company, planning the compositive marketing strategy that aim at the Yunnan private car owners as the main target market, focus on the Kumming market and to develop other province's markets. With the 7Ps marketing mix strategy, a series of studies to develop the company's marketing strategy and the mix strategy trying to help the company get out from the present difficult.
V 公司是一家集设计、开发、销售、服务于一体的科技产品研发、经营型公司,其致力于汽车防盗系统的研发及推广。研究其在云南市场的营销策略选择,有利于公司成功走向全国市场的第一步,特别是在西南片区的营销模式探索方面。同时,在目前同类产品较少、防盗产品重视度逐步升高的云南市场上,也希望通过 V 公司的研究结果,对其他行业或企业有一定的借鉴作用,减少行业内的恶性竞争。 本文通过文献研究法、观察法、访谈法、问卷调查法、数据分析法等研究方法,主要依托菲利普.科特勒的营销思想,以 V 公司的市场营销策略为最终研究结果,展开的一系列调查研究。文章利用 CPM 矩阵分析、五力模型及 SWOT 矩阵等分析工具,整合解析 V 公司当前所处的内、外环境,得出其中存在的一系列问题;另一方面,根据产品目前所拥有的优劣势及市场环境的需求设计问卷调查,通过调查结果再次分析和设计出符合“S 系统”的以云南私家车市场为主要目标市场,着重发展昆明市场,逐步扩散全省市场的复合型营销战略和具体的 7Ps营销组合策略计划,试图解决企业目前所面临的困境。
Description: Thesis (M.B.A.) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2013.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/868
Appears in Collections:Business Administration - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ma-Ruihan.pdf884.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.