DSpace Repository

ผลการเรียนการสอนผ่านเว็บแอฟพลิเคชันในวิชาโลหิตวิทยา เรื่อง การนับแยกชนิดเซลล์เม็ดเลือด

Show simple item record

dc.contributor.author ดวงมณี แสนมั่น
dc.contributor.author ธนสาร ศิริรัตน์
dc.contributor.author ประไพ เหมหอม
dc.contributor.author ภาวดี ช่วยเจริญ
dc.contributor.author รัตติกร แก้วเขียว
dc.contributor.author ณัฐนรี ซอหะซัน
dc.contributor.author Duangmanee Sanmun
dc.contributor.author Tanasan Sirirat
dc.contributor.author Prapai Hemhorm
dc.contributor.author Pawadee Chauicharoen
dc.contributor.author Rattikorn Gaewkheaw
dc.contributor.author Natnaree Sorhasun
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Medical Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Medical Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Medical Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Medical Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Medical Technology en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Medical Technology en
dc.date.accessioned 2024-06-15T08:23:47Z
dc.date.available 2024-06-15T08:23:47Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2397
dc.description Proceedings of the 6th National and International Conference on "Research to Serve Society", 22nd June 2018 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 767-774. en
dc.description.abstract การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) สร้างชุดกิจกรรมการเรียนรู้สำหรับเพิ่มทักษะของนักศึกษาในการจำแนกเซลล์เม็ดเลือด (2) ศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนผ่านเครือข่ายอินเทอร์เน็ต (3) เพื่อประเมินเจตคติและความพึงพอใจของผู้เรียนที่มีต่อการเรียนบนเว็บแอปพลิเคชันในรายวิชาโลหิตวิทยา โดยการจัดทำเป็นเว็บแอปพลิเคชัน ซึ่งบทเรียนประกอบด้วย 3 ส่วน คือ เนื้อหา แบบฝึกหัด และแบบทดสอบ โดยแบบทดสอบ แบ่งออกเป็น 2 ระดับ ตามความยากง่าย เมื่ออัพโหลดชุดกิจกรรมการเรียนรู้ขึ้นไปในเว็บไซต์แล้ว จึงนำชุดการสอนนี้ทดสอบการใช้งานในกลุ่มนักศึกษาชั้นปีที่ 3 คณะเทคนิคการแพทย์ มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ จำนวน 50 ราย พบว่า คะแนนเฉลี่ยจากการทำแบบทดสอบหลังเรียนมีค่าแตกต่างจากการทำแบบทดสอบก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญ (p=0.000) เมื่อประเมินเจตคติและความพึงพอใจของผู้เรียนด้วยแบบสอบถามที่เป็นเชิงปริมาณจากมาตรการการประมาณค่า 5 ระดับ พบว่ามีค่าเฉลี่ยความพึงพอใจอยู่ที่ระดับมาก (3.83) แสดงว่าชุดการสอนนี้ช่วยให้ผู้เรียนสามารถเข้าถึงแหล่งการเรียนรู้ได้ง่าย และมีความสำคัญต่อการนำไปใช้พัฒนาการศึกษาวิชาโลหิตวิทยาต่อไป en
dc.description.abstract The purposes of this research are to (1) create a set of learning activities for undergraduate students to enhance the skills of blood cell identification (2) study learning achievement through network and (3) assess attitude and satisfaction of learners in hematology subjects using a web application. The lesson consists of 3 parts: content, exercise and the test. The test is divided into 2 levels according to the difficulty. After uploading the set of learning activity on the website, the instructional media was tested using 50 samples of third year students, at the Faculty of Medical Technology, Huachiew Chalermprakiet University. It was found that the mean score of the posttest was significantly different from the pretest score (p<0.05). The attitudes and satisfactions of the students were assessed by using a quantitative questionnaire from 5 levels. The mean of satisfaction score was at the high level (3.83). It showed that the instruction of learning activities helped students to have easy access to learning resource. It is important to use the teaching and learning model in hematology subjects for further development in education. en
dc.language.iso th en
dc.rights มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject โลหิตวิทยา -- การศึกษาและการสอน en
dc.subject Hematology – Study and teaching en
dc.subject ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน en
dc.subject Academic achievement en
dc.subject การเรียนการสอนผ่านเว็บ en
dc.subject Web-based instruction en
dc.title ผลการเรียนการสอนผ่านเว็บแอฟพลิเคชันในวิชาโลหิตวิทยา เรื่อง การนับแยกชนิดเซลล์เม็ดเลือด en
dc.title.alternative Effects of Web Application Based Learning on Hematology Subjects: Blood Cell Differentiation en
dc.type Proceeding Document en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account