dc.contributor.author |
郑瑞鑫 |
|
dc.contributor.other |
Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies |
en |
dc.date.accessioned |
2025-06-04T08:55:36Z |
|
dc.date.available |
2025-06-04T08:55:36Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3935 |
|
dc.description |
การประชุมวิชาการระดับชาติด้านจีนศึกษา ครั้งที่ 1 ประจำปี 2559 “จีนศึกษา ภาษาจีน: บทบาทต่อประชาคมโลก”, 7 ตุลาคม 2559 ห้อง 306 อาคารศรีจุฬาลักษณ์ มหาวิทยาลัยรามคำแหง : หน้า 477-486 |
en |
dc.description |
2016年首届中国学学术研讨会论文集 : 477-486 |
en |
dc.description |
Proceedings of the 1st National Conference on Chinese Studies 2016 : 477-486 |
en |
dc.description.abstract |
泰国旅游业的发展和大量中国游客来泰旅游购物,促进了泰国一些旅游景点和购物点、超市、餐饮和酒店供汉语服务。阿索 21 航站购物中心(Terminal 21)就是近年来兴起的以多国风情为特色,用机场航空站的形式建起的大型综合性购物商店。论文研究的意义是通过对阿索 21 航站商厦的营销方式的分析,调查研究了该商厦提供中文服务、中文网站,以及中国游客的满意度情况,说明阿索 21 号航站商厦购物中心的营销战略和策略和中文服务的质量。
论文采用定量分析和定性分析的方法,对所取代的调查数据和资料进行了具体分析。论文研究的主要内容是:第一章说明阿索 21 航站商厦的营销和汉语服务的概括;第二章对该航站汉语服务情况进行了调查分析;第三章是对调查分析的评估。论文通过对阿索 21 航站商厦营销管理以及汉语服务情况的分析,说明了该商厦的经营管理和汉语服务情况,经营的特点和特色,指出了商厦在经营管理和汉语服务方面的优势和目前存在的问题,提出了改进的措施和解决问题的建议。 |
en |
dc.description.abstract |
The development of tourism in Thailand and the large number of Chinese tourists coming to Thailand for tourist shopping have promoted a number of tourist attractions and shopping spots, supermarkets, restaurants and hotels for Chinese language services. Asok Terminal 21 Shopping Mall is a large-scale comprehensive shopping store built in the form of an airport air station, which has sprung up in recent years with the characteristics of multi-country customs. The significance of the thesis is to investigate the marketing strategy and strategy of the Terminal 21 Asok Shopping Mal land the quality of Chinese service by analyzing the marketing mode of the shopping mall of ASO, which provides Chinese service, Chinese website, and the satisfaction degree of Chinese tourists.
In this paper, the methods of quantitative analysis and qualitative analysis are used to analyze the survey data and materials. The main contents of this paper are as follows: The first chapter explains the marketing and Chinese service generalization of the 21 shopping mall of Asok Terminal, and the second chapter makes an investigation and analysis on the Chinese service of the terminal; The third chapter is the evaluation of the investigation and analysis. Based on the analysis of the marketing management and Chinese service of the shopping mall Asok Terminal 21, this paper explains the operation and management of the commercial Mall and the Chinese service situation, the characteristics and characteristics of the operation, points out the advantages and existing problems of the commercial buildings in the management and Chinese service, and puts forward the improvement measures and suggestions to solve the problems. |
en |
dc.language.iso |
zh |
en |
dc.rights |
วิทยาลัยจีนศึกษา มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยรังสิต, คณะมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยรามคำแหง และ สถาบันขงจื่อ มหาวิทยาลัยบูรพา |
en |
dc.subject |
Terminal 21 Shopping Mall |
en |
dc.subject |
Terminal21购物中心为例 |
en |
dc.subject |
ห้างสรรพสินค้าเทอมินอนทเวนตี้วัน |
en |
dc.subject |
นักท่องเที่ยว -- จีน |
en |
dc.subject |
Tourists -- China |
en |
dc.subject |
游客 -- 中国 |
en |
dc.subject |
ภาษาจีนธุรกิจ |
en |
dc.subject |
Chinese language -- Business Chinese |
en |
dc.subject |
商务汉语 |
en |
dc.subject |
ภาษาจีน -- การใช้ภาษา |
en |
dc.subject |
Chinese language -- Usage |
en |
dc.subject |
汉语 -- 语言使用 |
en |
dc.subject |
บริการลูกค้า |
en |
dc.subject |
Customer services |
en |
dc.subject |
客户服务 |
en |
dc.title |
阿索 21 航站商厦营销特色与汉语服务研究 |
en |
dc.title.alternative |
A Study on Marketing Characteristics and Chinese Service of Asok 21 Terminal Shopping Mall |
en |
dc.type |
Proceeding Document |
en |