DSpace Repository

泰国曼谷私立小学汉语课堂管理研究——以Patai Udom Suksa学校为例

Show simple item record

dc.contributor.author 张奕
dc.contributor.author Zhang Yi
dc.contributor.author 徐伟杰
dc.contributor.author Xu Weijie
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies. Graduate Student en
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies en
dc.date.accessioned 2025-10-13T10:36:12Z
dc.date.available 2025-10-13T10:36:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation วารสารวิชาการภาษาและวัฒนธรรมจีน 11, 1 (มกราคม-มิถุนายน 2567) : 615-629. en
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4646
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full text) ได้ที่ : https://so02.tci-thaijo.org/index.php/clcjn/article/view/261413/180764 en
dc.description.abstract 汉语教育在泰国蓬勃发展却依然存在很多问题,本文旨在研究如何提高汉语课堂管理的效率以及改善泰国学生汉语课堂的问题行为。本文运用课堂观察法、问卷调查法、访谈法对泰国曼谷私立小学—Patai Udom Suksa学校汉语课堂管理问题进行探究。先了解学校背景情况及汉语教学现状,再通过多种实证性调查,发现Patai Udom Suksa学校汉语课堂管理存在的问题,包括违反制度型、干扰秩序型、无视教师型、行为隐蔽型四种类型,这些问题行为具有以下特点:(1)普遍存在,影响汉语教学开展。(2)形式多样,干扰秩序型最为显著。影响课堂管理问题的因素有:教师、学生、学校等几个方面,并结合泰国本土教师及汉语教师的经验分享,对教师、学校、家庭等方面提出了针对泰国私立小学汉语课堂管理的可操作性策略,特别是应对学生课堂问题行为的改进建议。 en
dc.description.abstract Chinese language education is becoming increasingly popular in Thailand, but it still faces several challenges. This study aims to explore ways to improve the effectiveness of managing Chinese language classrooms and address the behavioral issues exhibited by Thai students in these classes.To investigate these problems, the study employs classroom observation, questionnaires, and interviews at Patai Udom Suksa School, a private elementary school in Bangkok, Thailand. By understanding the school's background and the current state of Chinese language instruction, we have identified four types of problems affecting classroom management: (1) these problems are widespread and hinder the development of Chinese language teaching.(2) they manifest in various ways, with disruptive behavior being the most prominent issue. The factors that contribute to classroom management problems include teachers, students, and schools. Drawing from the experiences shared by local Thai teachers and Chinese teachers in Thailand, we propose practical strategies for teachers, schools, and families to effectively manage Chinese classrooms in private elementary schools throughout Thailand. These strategies particularly focus on improving students' challenging behaviors in the classroom. en
dc.language.iso zh en
dc.publisher มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject ภาษาจีน – การศึกษาและการสอน en
dc.subject Chinese language -- Study and teaching en
dc.subject 汉语 -- 学习和教学 en
dc.subject ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) en
dc.subject Chinese language -- Study and teaching (Primary) en
dc.subject 汉语 -- 学习和教学 (小学) en
dc.subject การจัดการชั้นเรียน en
dc.subject Classroom management en
dc.subject 课堂管理 en
dc.subject ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน – ไทย en
dc.subject 汉语 -- 学习和教学 -- 泰国 en
dc.subject Chinese language -- Study and teaching -- Thailand en
dc.title 泰国曼谷私立小学汉语课堂管理研究——以Patai Udom Suksa学校为例 en
dc.title.alternative Research on Chinese Class Management of Private Primary School in Bangkok : A Case Study of Patai Udom Suksa School en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account