DSpace Repository

泰国高校短期汉语强化教学模式构成要素研究

Show simple item record

dc.contributor.author 刘志义
dc.contributor.author Liu Zhiyi
dc.contributor.author 唐七元
dc.contributor.author Tang Qiyuan
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies. Graduate Student en
dc.contributor.other Guangxi University. School of Literal Arts en
dc.date.accessioned 2025-10-15T06:37:19Z
dc.date.available 2025-10-15T06:37:19Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation วารสารวิชาการภาษาและวัฒนธรรมจีน 10,2 (กรกฎาคม-ธันวาคม 2566) : 143-152 en
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4669
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://so02.tci-thaijo.org/index.php/clcjn/article/view/261141/178308 en
dc.description.abstract 短期汉语强化教学模式是沟通汉语教学理论和汉语教学实践的桥梁和纽带,对短期汉语强化教学具有重要的指导意义和作用。短期汉语强化教学模式的研究无论是对泰国高校汉语教学理论的建设,还是对其汉语教学的进一步开展都有促进作用。本文首先对目前国内外有关汉语强化教学模式的定义、内涵以及构成要素等研究进行了梳理;在此基础上,结合泰国高校汉语教学以及短期汉语强化教学的实际情况,构建了一个短期汉语强化教学模式框架,并详细论述了构成该短期汉语强化教学模式的理论基础、理念、教学目标、教学管理、具体操作程序以及教学评估等六大要素。 en
dc.description.abstract The short-term intensive Chinese teaching mode is a bridge and link between Chinese teaching theory and Chinese teaching practice, and it has important guiding significance and role in short-term intensive Chinese teaching. The research on the short-term intensive Chinese teaching mode can promote the construction of Chinese teaching theory and the further development of Chinese teaching in Thai universities.This paper first sorts out the current domestic and foreign studies on the definition, connotation and constituent elements of the intensive Chinese teaching model; on this basis, combined with the actual situation of Chinese language teaching in Thai universities, a short-term intensive Chinese teaching model framework is constructed, and It also discusses in detail the six elements that constitute the short-term intensive Chinese teaching model, including the theoretical basis, concept, teaching objectives, teaching management, specific operating procedures, and teaching evaluation. en
dc.language.iso zh en
dc.publisher มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน (อุดมศึกษา) en
dc.subject Chinese language -- Education and Teaching (Higher Education) en
dc.subject ภาษาจีน -- การใช้ภาษา en
dc.subject Chinese language -- Usage en
dc.subject ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน -- ไทย en
dc.subject Chinese language -- Study and teaching -- Thailand en
dc.subject 汉语 -- 学习和教学 (大学) en
dc.subject 汉语 -- 语言使用 en
dc.subject 汉语 -- 学习和教学 -- 泰国 en
dc.title 泰国高校短期汉语强化教学模式构成要素研究 en
dc.title.alternative A research on the elements of the short-term intensive Chinese teaching model in Thai universities en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account