DSpace Repository

长春市来华留学生汉语课堂问题行为实证研究

Show simple item record

dc.contributor.author 于帅
dc.contributor.author Yu Shuai
dc.contributor.author 艾红娟
dc.contributor.author Ai Hongjuan
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies. Graduate Student en
dc.contributor.other Southwest University. School of Literal Arts en
dc.date.accessioned 2025-10-18T13:36:34Z
dc.date.available 2025-10-18T13:36:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation วารสารวิชาการภาษาและวัฒนธรรมจีน 10, 1 (มกราคม-มิถุนายน 2566) : 403-415. en
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4687
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่: https://so02.tci-thaijo.org/index.php/clcjn/article/view/259417/176634 en
dc.description.abstract 文章对中国长春市497名来华留学生汉语课堂中的“问题行为”进行了问卷调查,探讨了存在于长春市来华留学生汉语课堂中的问题行为。研究表明,长春市来华留学生汉课堂问题行为类型多样,汉语教师对学生的情感开发力度不足,学生课堂问题行为与成绩呈正相关。研究结果显示,长春市汉语教师应该以课堂活动组织的“任务取向”、教师教学“创新性”以及教师“个体化教学”等方面为切入点将会更好地解决课堂问题行为,同时,汉语教师在课堂教学过程中应区别对待不同类型的“问题行为”。 en
dc.description.abstract This paper investigates the "problem behaviors" in Chinese class of 497 overseas students in Changchun, China, and discusses the problem behaviors existing in Chinese class of overseas students in Changchun. The research shows that there are various types of Chinese classroom problem behaviors of overseas students in Changchun, and the Chinese teachers' efforts to develop students' emotions are insufficient. Students' classroom problem behaviors are positively correlated with their achievements. The results show that Chinese teachers in Changchun should take the task orientation of classroom activities, the innovation of teachers' teaching and the individualized teaching as the starting point, which will better solve classroom problem behaviors. At the same time, Chinese teachers should treat different types of "problem behaviors" differently in classroom teaching. en
dc.language.iso zh en
dc.publisher มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject นักศึกษาต่างชาติ -- จีน en
dc.subject Students, Foreign – China en
dc.subject 国际学生 -- 中国 en
dc.subject ภาษาจีน – การใช้ภาษา en
dc.subject Chinese language – Usage en
dc.subject 汉语 -- 语言使用 en
dc.subject ภาษาจีน – การศึกษาและการสอน en
dc.subject Chinese language -- Study and teaching en
dc.subject 汉语 -- 学习和教学 en
dc.subject สภาพแวดล้อมห้องเรียน en
dc.subject Classroom environment en
dc.subject การปรับพฤติกรรม
dc.subject Behavior modification
dc.title 长春市来华留学生汉语课堂问题行为实证研究 en
dc.title.alternative An Empirical Study on Chinese Classroom Problem Behavior of Overseas Students in Changchun en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account