DSpace Repository

汉语学习者课堂问题行为量表的理论构建与编制

Show simple item record

dc.contributor.author 于帅
dc.contributor.author Yu Shuai
dc.contributor.author 艾红娟
dc.contributor.author Ai Hongjuan
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies. Graduate Student en
dc.contributor.other Southwest University. School of Literal Arts en
dc.date.accessioned 2025-10-20T04:14:52Z
dc.date.available 2025-10-20T04:14:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation วารสารวิชาการและวัฒนธรรมจีน 9, 2 (กรกฎาคม – ธันวาคม 2565) : 339-350. en
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4697
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://so02.tci-thaijo.org/index.php/clcjn/article/view/256031/175015 en
dc.description.abstract 课堂问题行为是汉语学习者普遍存在的问题。本文通过开放性调查、专家认证等环节,构建汉语学习者问题行为的维度——情绪型问题、行为型问题和人格型问题,共三个维度十三个因子,据此编制汉语学习者问题行为自评量表。通过对497 名汉语学习者的测量”验证汉语学习者问题行为自评量表维度及其成分具有较好的信度与效度。该量表为汉语课堂问题行为研究提供了直接的测量工具,便于汉语教师针对课堂问题行为进行理性分析和科学研究。 en
dc.description.abstract Classroom problem behavior is a common problem for Chinese learners. Through open investigation and expert certification, this paper constructs dimensions of Chinese learners' problem behavior ——emotional type problem, behavioral problem and personality problem, with three dimensions and thirteen factors, and develops a self-rating scale of Chinese learners' problem behavior. Through the measurement of 497 Chinese learners, it is verified that the dimensions and components of Chinese Learners' Problem Behavior Self-rating Scale have good reliability and validity. This scale provides a direct measurement tool for the study of Chinese classroom problem behaviors, which is convenient for Chinese teachers to conduct rational analysis and scientific research on classroom problem behaviors. en
dc.language.iso zh en
dc.publisher มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject ภาษาจีน – การใช้ภาษา en
dc.subject Chinese language – Usage en
dc.subject 汉语 -- 语言使用 en
dc.subject ภาษาจีน – การศึกษาและการสอน en
dc.subject Chinese language -- Study and teaching en
dc.subject 汉语 -- 学习和教学 en
dc.subject สภาพแวดล้อมห้องเรียน en
dc.subject Classroom environment en
dc.subject การปรับพฤติกรรม en
dc.subject การปรับพฤติกรรม Behavior modification en
dc.title 汉语学习者课堂问题行为量表的理论构建与编制 en
dc.title.alternative Theoretical Construction and Compilation of Chinese Learner's Classroom Problem Behavior Scale en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account